چهار هزار و ۸۶۴ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تامین شد

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۰۱ سایت معادل چهار هزار و ۸۶۴ هکتار زمین به ارزش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: آمار زمینی که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی تامین شده معادل ۱۵ برابر زمین تامین شده در طرح مسکن مهر است.

او با اشاره به برنامه ابلاغی چهارساله در بخش‌های حمایتی (انبوه سازی، گروه ساخت)، بازآفرینی شهری، خودمالک، روستایی تعداد متقاضیان تایید نهایی در استان را ۱۳۶ هزار و ۱۴۳ نفر اعلام و افزود: در زمین‌های تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن ۱۳۴ هزار و ۷۸ واحد مسکونی ساخته می‌شود که آماده‌سازی سایت‌های آن انجام گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به طرح بازآفرینی شهری در استان و طرح‌های تشویقی که در دولت سیزدهم به این موضوع اختصاص یافت ادامه داد: برای نخستین بار در کشور در حوزه بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم، بسته تشویقی برای نوسازی در ۹۶ شهر استان مصوب شد که در حال اختصاص به متقاضیان برای بازسازی اماکن فرسوده است.

داعی بیان کرد: از آغاز اجرای طرح بازآفرینی شهری در خراسان رضوی در دولت سیزدهم تاکنون ۲۴ هزار و ۴۳۰ پروانه ساختمانی در این استان در محلات هدف صادر شده است.

او تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای ایجاد تحرک در تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهری، پارسال علاوه بر بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری، بسته تشویقی بومی را برای همه ۹۶ شهر استان تهیه کرد به طوری که هم اینک همه شهر‌های استان دارای بسته تشویقی بومی برای تولید مسکن در بافت‌های فرسوده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.