کارشناسان سازمان بین الملل خواهان تحریم فوری رژیم صهیونیستی شدند

حدود ۵۰ تن از کارشناسان سازمان بین الملل خواستار تحریم فوری رژیم صهیونیستی و توقف ارسال سلاح به این رژیم شدند.

حدود ۵۰ کارشناس سازمان بین الملل در زمینه حقوق بشر حملات مداوم رژیم صهیونیستی به شهر رفح را محکوم و خشم خود را از حملات هوایی به اردوگاه اسکان غیرنظامیان آواره در تل السلطان ابراز کردند. آن‌ها خواستار اقدام قاطع بین المللی برای توقف خونریزی در غزه شدند.

براساس گزارش القدس العربی، این کارشناسان در بیانیه‌ای که توسط وب‌سایت سازمان ملل منتشر شد، گفتند: تصاویر وحشتناکی از ویرانی، آوارگی و مرگ، قطعه قطعه کردن نوزادان و زنده سوزاندن مردم در رفح منتشر شده است.گزارش‌ها از زمین حاکی از آن است که این حملات نامتناسب بوده و افراد در داخل چادر‌های پلاستیکی در حال سوختن گیر افتاده‌اند که منجر به تلفات وحشتناکی شده است.

کارشناسان مستقل سازمان ملل خاطرنشان کردند که این حملات وحشیانه نقض آشکار قوانین بین المللی است و همچنین نشان دهنده حمله به نجابت انسانی و انسانیت مشترک جهان است. 

آن‌ه تاکید کردند: هدف قرار دادن مکان‌هایی که به عنوان پناهگاه آوارگان فلسطینی از جمله زنان، کودکان، افراد دارای معلولیت و سالمندانی که به دنبال پناهندگی هستند، شناخته شده است، نقض جدی قوانین جنگ و یادآوری وحشتناک نیاز فوری به اقدام بین‌المللی و پاسخگویی است.

در بیانیه کارشناسان آمده است: حتی اگر سران اسرائیل اکنون ادعا کنند که این حملات اشتباه بوده است، مسئولیت حقوقی بین‌المللی را بر عهده دارند. توصیف این به عنوان یک اشتباه باعث قانونی شدن حملات، بازگرداندن مردگان در رفح و یا آرامش برای بازماندگان داغدار نخواهد شد.

کارشناسان سازمان ملل خاطرنشان کردند که این حمله بلافاصله پس از حکم تاریخی دیوان بین المللی دادگستری صورت می‌گیرد که به رژیم دستور می‌دهد تا فورا حمله نظامی را متوقف کند، چراکه هرگونه اقدام بعدی در رفح ممکن است به اقدامات نسل کشی منجر شود. اما صهیونیست‌ها آشکارا این دستورات را در جریان حمله یکشنبه شب نادیده گرفت.

این کارشناسان با بیان اینکه احکام دیوان بین المللی دادگستری مانند آنچه در ۲۴ می ۲۰۲۴ علیه رژیم صهیونیستی صادر شد، الزام آور است، بر لزوم تبعیت این رژیم از این دستورات تاکید کردند. آنها اعلام کردند که این رژیم در طول دهه‌ها جنایات خود علیه مردم فلسطین و به خاطر حمله وحشیانه‌اش به مردم غزه در هشت ماه گذشته از معافیت برخوردار بوده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار