ثبت ۶۰ حمله هوایی به رفح پس از صدور رأی دادگاه لاهه

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه از دهن‌کجی تل‌آویو به حکم دیوان کیفری بین‌المللی درباره رفح و ثبت ده‌ها حمله هوایی و توپخانه‌ای به این منطقه طی تنها ۴۸ ساعت پس از صدور حکم این دادگاه خبر داد.

رئیس دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه رامی عبده تصریح کرد که طی تنها ۴۸ ساعت پس از صدور رأی دیوان کیفری در خصوص توقف فوری عملیات نظامی علیه رفح، بیش از ۶۰ حمله هوایی اسرائیل به این منطقه ثبت شده است. علاوه بر آن ده‌ها حمله توپخانه‌ای و تیراندازی در مناطق نفوذ نیرو‌های صهیونیست به ثبت رسیده است.

به نوشته وبگاه فلسطین الیوم، عبده طی یک نشست خبری گفت که ما در برابر صحنه‌هایی پشت هم از بی‌توجهی اسرائیل به سازوکار‌هایی هستیم که تضمین کننده حقوق بشر است که احکام دادگاه لاهه در صدر آنها قرار دارد، اما اسرائیل بر عدم اجرای آنها و ادامه خونریزی اصرار می‌ورزد.

وی افزود که مردم فلسطین گریزی جز اعمال فشار و درخواست از جامعه بین الملل برای ایجاد اراده‌ای سیاسی و اعمال فشار واقعی در عرصه بین الملل ندارد، زیرا این می‌تواند جنایات اشغالگران اسرائیلی را آشکار و در نهایت متوقف کند.

رامی عبده از جامعه بین‌الملل خواست اقدامی فوری و جدی برای الزام اشغالگران برای توقف کوچ اجباری علیه ساکنان نوار غزه انجام دهد که به صورت سازمان یافته و به طور گسترده از ۷ اکتبر گذشته در حال انجام است.

دادگاه لاهه روز جمعه پیش با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
خدا لعنتتان کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
وقتی طرف میگه کد خدا ، شما ناراحت میشین ، آمریکا اراده کنه تو یک ساعت جنگ متوقف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
این افرادی امثال شما هستند که با افکار ذلت پذیر خود آمریکا را در چنین موقعیتی قرار داده‌اند که روز حساب شریک جرم این جرثومه فساد خواهید بود گناه ظلم پذیری اگر بیشتر از ظالم نباشد قطعاً کمتر نیست. ما آمریکا را نباید حاکم بر سرنوشت خود کنیم وگرنه حال روز جهان هر روز بدتر از روز قبل خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
اسرائیل می خواهد بگوید همه این سازمانها کشکند حالا اگر اینها می خواهند ثابت کنند که کشک نیستند باید برخورد جدی با این رژیم بی قانون وحشی بعمل آورند.
آخرین اخبار