نقشه راه انتخابات ریاست‌جمهوری را تدوین کردیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری بر مبنای جدول زمان‌بندی، ۳۰ روزه است.

رحمان جلالی صبح امروز ۱۰ خردادماه در همایش فرمانداران استان کرمان گفت: بلافاصله بعد از دستور وزیر کشور برای آغاز فرآیند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ستاد انتخابات استان کرمان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تجربه‌ای که از دوره‌های گذشته و به‌ویژه انتخابات مجلس داشتیم، نقشه راه انتخابات ریاست‌جمهوری را تدوین کردیم، افزود: فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری بر مبنای جدول زمان‌بندی، ۳۰ روزه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: قرار بود فرآیند انتخابات ریاست جمهوری از مهرماه و طی ۹ ماه باشد، اما تقدیر بر این بود که این فرآیند به‌علت شهادت آیت الله رئیسی در ۳۰ روز انجام شود.

وی بیان کرد: راهبرد‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتخابات شامل مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت را به‌طور جدی مدنظر قرار داده‌ایم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: فرمانداران در استان کرمان، کار را براساس اطلس پشتیبانی و اجرایی انتخابات مرور می‌کنند و ایرادات با بررسی شعب اخذ رای بررسی و رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار دستور بازخوانی اطلس امنیتی انتخابات را داده و ایرادات زیرساخت‌ها نیز احصاء و برطرف می‌شود، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی بدون حاشیه امنیتی در استان کرمان برگزار شد.

جلالی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای عوامل اجرایی انتخابات در استان خبر داد و در ادامه بیان کرد: استاندار همیشه بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به سلامت انتخابات تاکید دارد، زیرا رای مردم امانت در دست ماست و فرمانداران باید به این موضوع توجه داشته باشند و آن را در اولویت قرار دهند.

 حسین موسی‌علی رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات استان کرمان نیز در این نشست گفت: هیأت‌های اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری در استان کرمان تشکیل شد.

وی از مشارکت در انتخابات به‌عنوان یک اصل مهم سخن به‌میان آورد و بیان کرد: فرمانداران در اسرع وقت باید کمیته سیاسی انتخابات برای افزایش مشارکت را فعال کنند.

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: فرمانداران باید نخبگان در بخش‌های مختلف را در کمیته سیاسی انتخابات دعوت کنند و درباره مشارکت با هم رایزنی داشته باشند تا انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار