جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند ایجاد بستر‌های لازم است

دادستان کرمان جهش تولید با مشارکت مردم را نیازمند ایجاد بستر‌های لازم و عزم جدی و هماهنگی بیشتر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه دانست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در همایش معدن و قضا گفت: در چند سال اخیر شاهد هستیم معظم له کلمه تولید و اقتصاد را به کرات در پیام‌های نوروزی آورده‌اند و مسئولان را به علمیاتی شدن شعار‌های نوروزی سفارش کرده‌اند.

مهدی بخشی جهش تولید با مشارکت مردم را نیازمند ایجاد بستر‌های لازم و عزم جدی و هماهنگی بیشتر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه دانست تا بستر جهش با مشارکت مردم فراهم گردد و یکی از اقدامات مهم در این بین مانع‌زدایی، جلوگیری از مداخلات بی‌معنای ادارات در حوزه تولید و باز کردن قفل و زنجیر‌ها است.

این مقام عالی قضائی در استان با تاکید بر اینکه نیازمند رفع خلاء‌ها و موانع تولیدی در کشور هستیم به برخی دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و قوانین دست و پا گیر که موانعی را پی‌روی تولیدکنندگان گذاشته‌اند نیز اشاره و عنوان داشت: این موانع باید در اسرع وقت برطرف گردند و اصلاح قوانین و مقررات پیچیده در دستور کار قرار گیرند نه اینکه خودمان در مسیر تولید مانع تراشی کنیم.

مدعی العموم در استان تمرکز بیش از حد اختیارات در پایتخت را مانع بزرگ برای حل مسائل استان‌ها خواند و و تصریح کرد: افزایش اختیارات نماینده عالی دولت در استان ضروری است و در راستای رفع موانع تولید و بهتر انجام شدن کارها، بایستی به شورای معادن استان اختیارات بیشتری داده شود. 

دادستان کرمان بررسی علت عدم راه اندازی بیمارستان شرکت معدنی صنعتی گل گهر بعنوان بزرگترین بیمارستان جنوب شرق کشور را مهم دانست و افزود: علی رغم پیگیری‌های متعدد استاندار، مدیرعامل شرکت و سایر مسئولین استانی، هزینه یک هزار و پانصد میلیارد تومانی، خرید تجهیزات لازم و جذب نیروی انسانی، اما متأسفانه به دلیل ترک فعلی که در تهران انجام می‌شود هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که قطعاً موضوع خدمت دادستان محترم کل کشور اعلام خواهد شد تا در صورت صلاحدید دستور رسیدگی به این بزه ترک فعل را صادر فرمایند و نتیجه را به مردم گزارش خواهیم داد.

برچسب ها: همایش ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار