کلنگ انتقال آب سرانی تا اواخر خردادماه زمین می‌خورد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: انتقال آب سرانی یکی از طرح‌های مصوب سفر دولت سیزدهم به این استان است که تا اواخر خرداد ماه کلنگ زنی می‌شود.

مهدی رشیدی در جمع خبرنگاران به بخشی از مصوبات شاخص سفر رییس جمهور شهید به استان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از مصوبات این سفر محقق شده و در حال اجراست.
رشیدی گفت : تاکنون ۵۰ درصد از اعتبارات مصوب سفر دولت سیزدهم به استان معادل ۶ هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تخصیص یافته است.
او گفت: امسال ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های راهسازی در مسیر بجنورد-جنگل گلستان اختصاص یافته است که تلاش داریم تا این طرح تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان در خصوص محور خندقلو نیز اظهارداشت: این طرح با توجه به رانش زمین و وجود بستر نامناسب تا عمق ۴۰ متری با پیچیدگی‌هایی همراه است و براساس مطالعات انجام شده نیازمند بررسی گزینه‌های مختلف است و در این زمینه مکاتبات در سطح ملی با وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت بحران و... انجام شده است و در نهایت یک طرح انتخاب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی استقرار مرکز سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در استان را به عنوان یکی از مطالبات جدی عنوان کرد و افزود: پیگیری برای استفاده از این ظرفیت دنبال می‌شود.

رشیدی  گفت: تا هفته دولت تعدادی از این واحد‌ها به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت : در زمینه طرح جوانی جمعیت نیز در این دولت اقدامات بزرگی انجام شده است و جهت تامین زمین الحاق حدود ۷۵۰ هکتار از اراضی در جوار روستا‌ها صورت گرفت.

رشیدی در خصوص طرح ۱۱۲۰ واحدی برکت بجنورد نیز گفت: با پیگیری‌های بسیار این پروژه تحویل راه و شهرسازی استان شد و اکنون با واگذاری به پیمانکار بومی در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.