تخصیص ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور به بخش کشاورزی استان تخصیص یافت.

علی بهنام فر گفت : این اعتبارات برای احداث سامانه‌های آبیاری نوین، احیای قنات ها، آبخوان داری و آبخیزداری، امور دام، مرغ و طیور، نوغان‌داری، زراعت و باغبانی هزینه شد.
اوگفت: دو هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور برای بخش کشاورزی استان مصوب شد، که ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، ۱۰۰ میلیارد تومان از محل وزارت جهاد کشاورزی و ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای بازسازی قنوات هزینه شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، ۱۵۰ میلیارد تومان از محل وزارت جهاد کشاورزی و مبلغ ۵۰ میلیارد تومان از محل استانی برای طرح‌های آبیاری نوین هزینه شد.

او گفت : ۳۷۰ میلیارد تومان در مجموع برای اجرای طرح‌های کوچک تامین آب، برای انتقال آب در راستای توسعه باغات در اراضی شیبدار، مطالعه و ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی، ایجاد زیرساخت و توسعه کشت گیاهان دارویی، و برای احیا، اصلاح و نوسازی باغات استان هزینه شد.

به گفته بهنام فر همچنین ۲ میلیارد تومان برای پیشگیری و مبارزه با آفات عمومی و همگانی و قرنطینه‌ای توسط منابع استانی از جمله طرح‌های سفر است که تاکنون بیش از ۱۰۰ تخصیص یافت.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۶۱.۵ درصد اعتبارات بخش کشاورزی مختص ایجاد زیرساخت‌های بخش آب و خاک است.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.