برگزاری جلسه قرارگاه تحول اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

سومین جلسه قرارگاه تحول اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئول قرارگاه اجتماعی کشور برگزار شد.

 رئیس کارگروه حاشیه نشینی و مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در این جلسه گفت: کار عادی در مورد حاشیه نشینی جوابگو نیست و باید با اراده کار فوق‌العاده در جهت کاهش آسیب ها انجام شود.

نورمحمدی افزود: سازمان باز آفرینی شهری ۳۳۰ محله حاد و بحرانی را شناسایی و مشخص کرده که از این تعداد ۸ محله آن در یاسوج است.

وی اضافه کرد: در این محله ها اقدامات و برنامه ها برای اقدام مشترک همه دستگاه‌ها مشخص که در هر اقدام هم نقش مردم تعیین شده است. 

رئیس کارگروه حاشیه نشینی و مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی با اشاره به رویکرد مردمی کارگروه تحول اجتماعی گفت: در این محله ها باید همزمان در ۱۰ عرصه ورود پیدا کنیم و در این عرصه ها ارتقا پیدا کنند تا این محله ها بتوانند به معنای تحول به سمت پیشرفت حرکت کنند.

نورمحمدی با اشاره به این عرصه ها افزود: معنویت اخلاق، هویت محلی کالبد زیر ساختی، امنیتی _انتظامی، حقوقی_ قضائی، اقتصادی _معیشتی، سبک زندگی، خدمات اجتماعی، علمی_ تربیتی، سلامت اجتماعی و بهداشت عرصه هایی هستند که باید در محله های حاشیه شهرها کار شود.

وی اضافه کرد: همه این عرصه ها مصوب، و شهریور پارسال به همه استانداری ها ابلاغ شده است.

رئیس کارگروه حاشیه نشینی و مسئول قرارگاه مردمی تحول اجتماعی در این جلسه گفت: تاکنون در محله های شناسایی شده در یاسوج فقط در دو محله کار شده است و مرجع ما باید سازمان باز آفرینی شهری باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در کارگروه قرارگاه تحول اجتماعی گفت: این کارگروه سومین جلسه قرارگاه تحول اجتماعی استان در سال جاری که برای حل معضلات اجتماعی با حضور مسئول قرارگاه اجتماعی کشور تشکیل شده است.

نوری افزود: این قرارگاه برنامه های ویژه ای برای همه دستگاه‌ها در حوزه حاشیه شهرها دارد که این برنامه ها را به آنها ابلاغ می کنیم تا در جهت کاهش آسیب ها اقدامات لازم را انجام دهند

وی اضافه کرد: هدف از این جلسه تشریح وظایف دستگاه‌ها اجتماعی و فرهنگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.