حذف مطالب ضد صهیونیستی از کتب درسی عربستان

یک موسسه بین‌المللی پس از بررسی کتب درسی عربستان تایید کرد که این کشور تمامی مطالب ضد صهیونیستی در کتب مدرسه‌ای خود را حذف کرده است.

تحقیقاتی که توسط موسسه نظارت بر صلح و تساهل فرهنگی در آموزش مدارس (IMPACT-se)، یک سازمان تحقیقاتی بین المللی منتشر شد، نشان داد که عربستان سعودی تمام مطالب ضد صهیونیستی را از کتاب‌های درسی خود حذف کرده است.

براساس گزارش مونت کارلو، به گفته محققان این تحقیقات، برنامه‌های درسی عربستان شاهد «کاهش قابل توجهی» در محتوای ضد اسرائیلی بود، زیرا تعریف صهیونیسم به عنوان یک جنبش اروپایی نژادپرستانه حذف شد و دیگر حضور صهیونیست‌ها در منطقه را انکار نمی‌کند. 

این مطالعه همچنین به حذف کلمه فلسطین از نقشه‌های سرزمین‌های اشغالی و همچنین حذف یا تغییر تفسیر‌های مربوط به جهاد اشاره کرد که سال‌هاست در کتب درسی عربستان وجود داشته است.

به گفته مارکوس شیف، مدیر عامل مؤسسه نظارت بر صلح و تساهل فرهنگی در آموزش مدارس، برنامه درسی عربستان سعودی برای سال تحصیلی ۲۰۲۳/۲۴ گام دیگری در جهت تبدیل برنامه درسی مورد نظر این سازمان غربی برداشته اشت.

شیف افزود که با توجه به اینکه صهیونیسم ستیزی از کتاب‌های درسی حذف شده است، دلگرم کننده است که طراحان برنامه درسی سعودی بازنگری‌های بیشتری انجام داده‌اند که اسرائیل را با دید مثبت تری نشان می‌دهد. 

پس از سخنان این فرد، صفحه صهیونیستی «اسرائیل بالعربیه» در پلتفرم ایکس از اظهارات او استقبال و اقدام به بازنشر آنها کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
اگر نمیدانید تاریخ را مطالعه کنیدمتعصب ترین مسلمانان دردنیا اهل سنت عربستان بودند اما بایهود وآمریکا هم نشین شدن یک یهودی بنام وهاب فرقه ای بنام وهابیت درست کرده ومسلمان واقعی اهل سنت را سنی سکولار تبدیل کرده همین طور در زمان گذشته یعنی اسلام‌ زمان پهلوی ایران را به اسلامی سکولار تبدیل کرده بود اما ایرانیان دست یهود ودوستانش مثل آمریکارا کوتاه کردند ومسلمان واقعی شدند
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۸:۰۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
گام اول برداشته شد گام دوم احیا روابط تاریخی بین عربستان و اسراییل خواهدشد شک نکنید که اسراییل پیش شرط کرده تا عربستان برای احیا روابط ان مطالب را از کتب درسی حذف کند گام بعد هم بلاشک اجازه دادن به یهود جهت بازگشت به منطقه خیبر در مدینه است که یهودیان بنی قریظه از انجا رانده شدند اینک امریکا منتظر فروکش کردن طوفان الاقصی است که پروژه تاریخی را در خاورمیانه اجرا کند که در تاریخ سابقه نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
همونه لال مونی گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
ال سعود تیشه به ریشه خود میزند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
بی چاره مردم عربستان اجازه نفس کشیدن به دون اجازه از حکام مستبد مزدور آمریکا را هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۶:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
سوال چه طایفه ای بر عربستان سعودی حکومت می کند ؟ 1-مسلمان واقعی 2-یهودی های مسلمان نما قطعا گزینه 2 صحیح است .
آخرین اخبار