وزیر صمت:

ریل‌گذاری دولت سیزدهم وضعیت صنعت کشور را بهبود بخشید

وزیر صمت گفت: ریل‌گذاری دولت سیزدهم در مسیر تولید صنعتی، وضعیت آن را در کشور بهبود بخشید و حرکت جدیدی در این بخش افزون بر آماده‌سازی زیرساختها در این بخش آغاز شده است.

عباس علی آبادی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه و واحد دوم گروه صنعتی "کلور" در بخش تولید لوازم خانگی (یخچال و فریزر) در شهرک صنعتی توس مشهد گفت: شاه بیت این ریل‌گذاری در دولت سیزدهم آن بوده است که ایران صنعتی شود و صنعتی شدن کشور مستلزم توسعه بازار برای محصولات و افزایش تولیدات صادرات محور است.

وی بیان کرد: برای دستیابی به بازارهای جهانی باید در وهله نخست کیفیت محصولات داخلی را افزایش داد که این مهم نیازمند تقویت مهندسی است، تعریف ما از «تعمیق ساخت داخل» آن است که مهندسی تولید به طور کامل متعلق به تولیدکننده داخلی باشد و تمام اعضای کلیدی و مهم یک محصول توسط تولیدکننده داخلی ساخته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مصرف انرژی محصولات تولید داخل باید بهینه و در شرایط ایده‌آل باشد، از سوی دیگر هوشمندسازی در تولید لوازم خانگی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور در طول دولت سیزدهم افزود: واحد صنعتی کلور در مشهد ۲۰ درصد از تولیدات یخچال و فریزر کشور را به خود اختصاص داده است.

علی آبادی با تاکید بر تلاش تولیدکنندگان مبتنی بر کاهش قیمت تمام شده تولید کالا اظهار کرد: تولیدکنندگان باید با مدیریت دانش قیمت تمام شده تولید را کاهش دهند، صنعت ایران باید به سمتی پیش رود که دنیا و نخبگان آن را در اختیار خود قرار دهد.

آیت‌الله رییسی الگوی تمام عیار انسانی بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت الله رییسی پرداخت و گفت: شاکرم که مسئولیت وزارت صنعت معدن و تجارت را در دوره ریاست جمهوری ایشان بر عهده گرفتم، ویژگی‌های بارز شهید ربیسی، خوب صحبت کردن، خوش رفتاری و اخلاق و منش بالا و احترام گذاشتن به همه بود که به معنای واقعی کلمه الگوی تمام عیار انسانی به شمار می‌رفت.

علی آبادی همچنین به مزیت‌ها و مشکلات اقتصادی خراسان رضوی پرداخت و افزود: وجود حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد بزرگترین نعمت برای این استان است و ثروت عظیمی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه وجود مرزها نیز یک نقطه قوت اقتصادی برای استان است، بیان کرد: اما در کنار آن کمبود زیرساخت‌هایی مانند آب معضل اقتصادی برای مناطق مرزی است که در این راستا طرح‌هایی در این زمینه در حال اجرا است.

 ، فاز دوم واحد صنعتی تولید لوازم خانگی "کلور" یکی از طرحهای آماده بهره برداری دولت سیزدهم با عنوان "یادگار ابراهیم" است که با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغال زایی برای ۱۵۰ نفر در شهرک صنعتی توس به بهره برداری رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۰:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
تقریباً همه شما بزرگواران و زیر دستانتان ناکارآمد هستید.
متأسفم که با علم به ناکارآمد بودنتون، باز هم منافعی دارید و مسئولیت قبول می‌کنید.
جملات شعاری بقیه رو هم لطفاً استفاده نکنید
چون اصلاً بهتون نمی‌یاد