حزب نتانیاهو درخواست برای انحلال پارلمان را محکوم کرد

حزب نتانیاهو به درخواست برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام واکنش نشان داد و آن را نشانه «تفرقه» دانست.

حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام را که از سوی حزب بنی گانتز، یکی از اعضای کابینه جنگ مطرح شده است، محکوم کرد.

به گزارش الجزیره، لیکود در بیانیه‌ای گفت: «در بحبوحه جنگ، اسرائیل به وحدت نیاز دارد و نه تفرقه. انحلال پارلمان به منزله پاداشی برای رهبر حماس و تسلیم شدن در برابر فشار‌های بین‌المللی خواهد بود». 

حزب بنی گانتز می‌گوید حادثه هفتم اکتبر برای رژیم صهیونیستی یک «فاجعه» بوده است و کابینه جدیدی باید تشکیل شود تا رژیم را در میان «چالش‌های امنیتی عظیم» هدایت کند. بنی گانتز که فرمانده سابق ارتش اشغالگر و رقیب دیرینه نتانیاهو است، پیش‌تر نیز او را تهدید کرده بود که اگر در مهلت مقرر برنامه‌ای برای ادامه جنگ ارائه ندهد، از کابینه خارج خواهد شد. این اظهارات در آن زمان سبب آشکارتر شدن شکاف میان مقامات صهیونیست شد. 

درخواست گانتز برای انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام در حالی رخ می‌دهد که معترضان صهیونیست نیز هر هفته در تل‌آویو دست به تظاهرات زده و خواستار برکناری نتانیاهو می‌شوند. حامیان و خانواده اسرای صهیونیست معتقد هستند نتانیاهو توانایی مذاکره برای آزادی اسرا را ندارد و با ادامه جنگ فقط قصد دارد جایگاه سیاسی خود را حفظ کند. 

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
اگه نمیتونیدبرکنارش کنیدچندنفرکه ازجونشون نمیترسن رابفرستین تا ترورش‌کنن همه ازشرش راحت شن
آخرین اخبار