بهره برداری از میدان دام شهرکرد در هفته جهاد کشاورزی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: میدان عرضه دام در منطقه نانواخانه شهرکرد در ۷.۶ هکتار مکان یابی شده است و در هفته جهاد کشاورزی کلنگ خواهد خورد.

عباس میراحمدی با بیان این‌که ۴۵ درصد از ارزش تولید در چهارمحال‌وبختیاری در زیر بخش حوزه دام و زنبور عسل است، اظهار داشت: ۳۸۷ هزار تن دام در استان تولید می‌شود و سه هزار نفر از این راه کسب درآمد می‌کنند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی خروج دام از سطح شهر‌ها ست که در دستور کار شهرداران و مراکز بهداشت قرار گرفته است؛ در حال حاضر ۲۶ واحد جهت احداث مجتمع‌های دام سبک در یک هزار و ۱۶۰ هکتار با ظرفیت ۵۵۵ هزار دام سبک و ۱۰ پروژه در ۲۹۹ هکتار با ظرفیت ۱۵ هزار رأس مکان‌یابی شده است.

میراحمدی با اشاره به پروژه‌های حال حاضر استان، اضافه کرد: از میان پنج مجتمعی که طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ افتتاح شده‌اند سه مجتمع برای دام سبک و دو مجتمع برای دام سنگین پیش بینی شده است؛ طرح گاو شیری از مصوبات سفر رئیس جمهور با نزدیک سه هزار رأس در دستور کار شهرستان کوهرنگ، طرح پرورش اسب با ۲۰۰ رأس، ایجاد سه تفاهم‌نامه برای دامپروری و ایجاد کشت صنعت، مکان‌یابی طرح پرورش گوسفند در شهرستان بروجن با مکان‌یابی سه نقطه از این شهرستان با ظرفیت ۲۰۰ هزاری رأس دام، تکمیل زنجیر زنبور عسل در شهرستان کوهرنگ و شهرکرد از مهمترین پروژه‌های در دستور کار قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: در بحث شفاف سازی توزیع نهاده‌ها و مصرف مرغ زنده و گوشت مرغ سامانه بازارگاه و رهتاب ایجاد شده است که در همین راستا شناسایی و برخورد با متخلفین از اهمیت بالایی برخوردار است.

میراحمدی با اشاره به ایجاد میدان دام، گفت: میدان عرضه دام در منطقه نانواخانه در ۷.۶ هکتار مکان‌یابی شده است و در هفته جهاد کشاورزی کلنگ خواهد خورد.

وی ادامه داد: در راستای شفاف‌سازی صدور مجوز زنبوردارای حذف تاییدیه جهاد کشاورزی و اتحادیه زنبورداران ممکن است زمینه سو استفاده را ایجاد کرده و جای نگرانی دارد. همچنین بحث طلب نهاده‌های مرغداران هنوز انجام نگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار