در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

تکمیل کریدور شمال _ جنوب کشور در گرو اتمام ساخت قطعه ۸ آزاد راه است

مدیرعامل شرکت ساخت، احداث و نگهداری آزادراه شیراز _ اصفهان گفت: با اتمام قطعه شیراز _ بوشهر بخش اصلی کریدور شمال _ جنوب تکمیل می‌شود.

رضا محمدیان مدیرعامل شرکت ساخت، احداث و نگهداری آزادراه شیراز _ اصفهان در نشست خبری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص تکمیل کریدور شمال _ جنوب همزمان با اتمام تمامی قطعات این آزاد راه گفت: قطعه ۸، آزاد راه اصفهان _ شیراز به بوشهر متصل می‌شود که زمینه تکمیل کریدور شمال _ جنوب می‌شود.

او با بیان اینکه  با تکمیل قطعه ۸ و اتصال آن به بوشهر و در نهایت به عسلویه قطعه اصلی از کریدور شمال_ جنوب تکمیل می‌شود  گفت: درحال حاضر مراحل اولیه و طراحی قطعه ۸ آزاد راه شیراز_ اصفهان به اتمام رسیده است و منتظر تامین اعتبار و آورده دولت هستیم.

محمدیان با بیان اینکه هزینه ساخت هر قطعه آزاد راه در هر کیلومتر ۱۱۰ میلیارد تومان است و متناسب با ابنیه‌های فنی هزینه‌ها کاهش یا افزایش می‌یابد گفت: آزاد راه شیراز _ اصفهان اولین آزاد راهی است که از محل مولد سازی ساخته شده است.

وی افزود: قیر در انحصار دولت است، اما در صورت تخصیص منابع مشکلی در تامین قیر نداریم.

محمدیان  با بیان اینکه  این تنها آزاد راهی است که به صورت کامل طراحی و اجرا  شده است گفت: این تنها پروژه‌ای است که فیبر نوری در آن وجود دارد و برای عبور خودرو‌های سنگین  طراحی شده است که ظرفیت استاندار‌های عبور کامیون و کمپرسور از این آزاد راه ۴۰هزار تن است که پیش از این برای استهلاک آزاد راه مضر است.

مدیرعامل این آزاد راه گفت: برای بازسازی اساسی این آزاد راه و کاهش استهلاک آن حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه است.

وی گفت: سرعت مجاز عبور از این آزاد راه برای خودرو‌های  سواری ۱۲۰ کیلومتر و برای خودرو‌های سنگین ۱۱۰ کیلومتر است.

او بیان کرد: هنوز هیچ دوربینی از جمله ثبت تخلفات و سرعت در قطعات آزاد راه شیراز _ اصفهان نصب نشده است.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
والا وحشتناک به تاخیر افتاد قطعه ۷ خودروها رخ به رخ و ناچارا در مسی ی باریک به صورت دو طرفه حرکت میکنن بخاطر شیب تند و رخ به رخ تصادفات ناگاوری می افته روزای بارانی خیلی واژگونی هست خدا خودش رحم کنه به مسافرای عزیز . تو را خدا یه حرکتی کنید . از برج ۷ پارسال که رییس جمهور رفت دیگ یک متر ساخته نشده چکار میکنید شما بابا هم خودتون هم ملت نجات بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
آزاد راه اصفهان شیراز کامیون و اتوبوس ممنوعه و تابلو کامیون ممنوع اولش نصب شده ولی پلیس اول آزاد راه رشوه میگیره و کامیون ها رو راه میده...پلیس خدمتگزار
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۰۷:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
مگر راننده کامیون ها که درحال خدمت به مردم وملت شریف این کشور نیستند پس خدا را در نظر گرفته و قضاوت کنید البته کامیون ها نباشد امنیت نداره این جاده
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
والا اتوبان کاشان به قم را حتی نمیتونن یا نمی‌خوان روکش کنند. بیچاره شدیم از بس خرابه سطح اتوبان. در ضمن اینهمه تریلی و ماشین سنگین در اتوبان کاشان - قم بیچاره کرده همه خودروهای سواری را
Germany
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
بهترین پروژه ممکن که از قلب ایران می گذرد و مناطق همجوار بهرمند میشوند باید به مسئولین نمره بیست داد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
یا متصدیان کریدور شمال - جنوب شعور اقتصادی تجاری ندارید و یا مردم را احمق فرض کردید ؟!! کریدور شمال جنوب به بندر چابهار باید ختم شود تا هزینه های ترانزیت به حداقل برسد. بندر بوشهر هزینه ترانزیت کالا را ۲ روز بیشتر می‌کند. چرا کسی بفکر اقتصاد کلان مملکت نیست و هر نماینده، مدیران و متصدیان دولتی و ... فقط بفکر تهیه کلاهی برای خود و مردم میباشند ؟!! اگر فکر می‌کنید بندر بوشهر صرفه اقتصادی دارد - بندر امقصر عراق / ترکیه که صرفه اقتصادی بهتری برای تجار دارند. ایا هنوز وقت آن نرسیده دولتمردان عاقلانه تر، کارشناسانه تر، بدون دروغ و خیانت کارها را به سرانجام برسانند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۴۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
اگر از مسیر یاسوج به بوشهر ادامه می دادند اتوبان را ، زودتر به بوشهر می رسیدند.
به وزیر راه بابت این درایت تبریک می گویم ???
Germany
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
تمامش کنیدترکیه مثل گرگ دنبال ه فرصتی هست
آخرین اخبار