رضا محمدیان مدیرعامل شرکت ساخت، احداث و نگهداری آزادراه شیراز _ اصفهان در نشست خبری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص تکمیل کریدور شمال _ جنوب همزمان با اتمام تمامی قطعات این آزاد راه گفت: قطعه ۸، آزاد راه اصفهان _ شیراز به بوشهر متصل میشود که زمینه تکمیل کریدور شمال _ جنوب میشود.
او با بیان اینکه با تکمیل قطعه ۸ و اتصال آن به بوشهر و در نهایت به عسلویه قطعه اصلی از کریدور شمال_ جنوب تکمیل میشود گفت: درحال حاضر مراحل اولیه و طراحی قطعه ۸ آزاد راه شیراز_ اصفهان به اتمام رسیده است و منتظر تامین اعتبار و آورده دولت هستیم.
محمدیان با بیان اینکه هزینه ساخت هر قطعه آزاد راه در هر کیلومتر ۱۱۰ میلیارد تومان است و متناسب با ابنیههای فنی هزینهها کاهش یا افزایش مییابد گفت: آزاد راه شیراز _ اصفهان اولین آزاد راهی است که از محل مولد سازی ساخته شده است.
وی افزود: قیر در انحصار دولت است، اما در صورت تخصیص منابع مشکلی در تامین قیر نداریم.
محمدیان با بیان اینکه این تنها آزاد راهی است که به صورت کامل طراحی و اجرا شده است گفت: این تنها پروژهای است که فیبر نوری در آن وجود دارد و برای عبور خودروهای سنگین طراحی شده است که ظرفیت استاندارهای عبور کامیون و کمپرسور از این آزاد راه ۴۰هزار تن است که پیش از این برای استهلاک آزاد راه مضر است.
مدیرعامل این آزاد راه گفت: برای بازسازی اساسی این آزاد راه و کاهش استهلاک آن حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه است.
وی گفت: سرعت مجاز عبور از این آزاد راه برای خودروهای سواری ۱۲۰ کیلومتر و برای خودروهای سنگین ۱۱۰ کیلومتر است.
او بیان کرد: هنوز هیچ دوربینی از جمله ثبت تخلفات و سرعت در قطعات آزاد راه شیراز _ اصفهان نصب نشده است.
خبرنگار: محبوبه کباری
به وزیر راه بابت این درایت تبریک می گویم ???