ساخت ۴میلیون واحد مسکونی در تمامی دولت ها الزامی است

کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: ساخت ۴میلیون واحد مسکونی در کشور قانونی است که باید تمامی دستگاه ها به آن توجه کنند.

با توجه به جمعیت جوان کشور، به طور طبیعی نیاز به مسکن به صورت روز افزون در حال افزایش است و نباید این مهم را فراموش کرد، بر اساس آمارها سالانه کشور به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد که در شرایط کنونی تنها نیمی از آن سالانه تولید می شود.

ضرورت توجه به حوزه ساخت و ساز مسکن در دولت های جدید

با توجه به  فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال هم‌زمان جهش تولید، با استفاده از مشارکت های مردمی  استفاده از ظرفیت های  مردمی و بخش خصوصی  بسیار حائز اهمیت است بنابراین  توجه به تولید باید در ابعاد مختلف  در دستور کار قرار گیرد تا شاهد بهبود و تقویت حوزه مسکن در کشور شویم.

بازار ساخت و ساز مسکن سهم حدود ۳۰ درصدی در اقتصاد کشور دارد

بازار ساخت و ساز مسکن در کشور سهم حدود ۳۰ درصدی در اقتصاد کشور دارد،  بنابراین  باید در بخش مسکن  شرایط کشور را به نحوی آماده کرد که در سال ۱۴۰۳ با جهش تولید مسکن رو به رو شویم، چرا که با انجام این مهم، علاوه بر فعال کردن بخش های مختلف اقتصادی، به لحاظ اجتماعی نیز نیازهای جامعه رفع خواهد شد.

چراکه یکی از آثار مثبت توسعه ساخت و ساز مسکن، افزایش اشتغال زایی در کشور است که به طور طبیعی در بهبود شرایط اجتماعی و تسهیل ازدواج نقش موثری خواهد داشت.

در این راستا باید مشکلات بخش های تولید مسکن از جمله روند تأمین مصالح ساختمانی رسیدگی شود تا تجهیزات و مصالح با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار سازندگان قرار گیرد.

براساس این گزارش منصوری  کارشناس سیاست گذاری مسکن  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان در حال حاضر نیاز اصلی و اساسی در کشور تامین مسکن است گفت: در راستای این سیاست و همچنین در راستای اجرایی شدن قانون جهش تولید مسکن باید تمامی  دولت ها برای ساخت مسکن ورود کنند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه ساخت یکی از اصلی ترین سیاست های است که دولت ها باید به آن توجه کنند بنابراین در این زمینه اولویت اصلی استفاده از ظرفیت های مردمی است.

او بیان کرد: باید تمامی دستگاه ها در حوزه ساخت مسکن ورود کنند و این سیاست را دولت سیزدهم و آقای رئیسی شهید اجرایی کرد و برنامه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را طراحی کرد که از این تعداد هم ۲میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی به مرحله اجرایی و عملیاتی رسید.

وی تاکید کرد: هر دولتی که در حال حاضر پای کار می آید باید از این ظرفیت استفاده کند و برنامه ساخت ۴ میلیون واحد را جلو ببرد چراکه این یک قانون است که باتوجه به میزان تقاضای که در کشور وجود دارد باید تامین شود.

منصوری اظهار کرد: برای تسریع در روند اجرای مسکن هم باید دولت از ظرفیت های مردمی خود استفاده کند و این اقدام را اجرایی کند تا بتوان از آن در جهت توسعه وتقویت بازار مسکن استفاده کرد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ارزان است یا گران
آخرین اخبار