۴۵۲ بیمار ام اس در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴۵۲ فرد مبتلا به بیماری ام اس در استان زیرپوشش بیمه سلامت برای دریافت حمایت‌های درمانی هستند.

فروغ شباهنگ با اشاره به روز ام اس گفت: روز جهانی ام‌اس هر سال در سی‌ام می (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و شعار این روز در سال ۲۰۲۵، «تشخیص به موقع ام‌اس من» تعیین شده است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد یک سال گذشته تاکنون در بخش سرپایی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و در بخش بستری چهارمیلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال برای درمان بیماران مبتلا به ام اس در استان کمک هزینه پرداخت کرده است.
 
مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه بیماری ام اس جزو پنج بیماری خاص است اضافه کرد: افرادی که دچار این بیماری هستند در صورت نداشتن هیچ بیمه‌ای می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
 
شباهنگ بیان کرد: خدمات و دارو‌های مرتبط با بیماری ام اس از سوی بیمه سلامت قابل پرداخت است.

وی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان یعنی حدود ۵۲۰ هزار نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (کمیته امداد و بهزیستی، خانواده‌های ایثارگران)، دفترچه‌های ایرانیان سلامت همگانی و روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

بیشتر بدانید:

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ ام اس هم گفت: دارو، ورزش و آرمش سه رکن مهم در کنترل بیماری ام اس است که توجه به این سه نکته می تواند نقش مهمی در جلوگیری از ورود این بیماری به مرحله تهاجمی دارد.

محمدعلی صحراییان با بیان اینکه اضطراب و سیگار از عوامل تشدید کننده ام اس است گفت: یجاد محیط آرام در خانواده ها و جامعه یکی از عوامل مهم در کنترل و جلوگیری از بروز بیماری ام اس است.

بیماری ام اس یک بیماری مربوط به سیستم عصبی است که می‌تواند مغز و نخاع را تحت تأثیر قرار دهد؛

این بیماری باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم بالقوه از جمله مشکلات بینایی، مسائل مربوط به حرکت دست یا پا و مشکلات احساسی می‌شود.

ام اس بیشتر در افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال تشخیص داده می‌شود، اما ممکن است در هر سنی رخ دهد؛

زنان ۲ تا ۳ برابر بیشتر از مردان دچار این بیماری می‌شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.