خطیب جمعه قم:

پس از شهادت شهدای خدمت انسجام داخلی ایران تقویت شد

امام جمعه قم با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهید جمهور و همراهانش، گفت: پس از شهادت شهدای خدمت، انسجام داخلی ایران استوارتر شد و جبهه مقاومت نیز عمق بیشتری یافت.

 آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان وی در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی، گفت: کشور ما زیر فشار یک جنگ ترکیبی و پیچیده قرار داد و آگاهی ملت در این شرایط بسیار مهم است تا در زمان لازم حماسه آفرینی کنند.

خطیب جمعه قم گفت: پس از شهادت شهدای خدمت، انسجام داخلی ایران استوارتر شد و جبهه مقاومت عمق و انسجام بیشتر یافت و اظهار ارادت و همدلی کشور‌ها با ایران افزایش یافت که ۸۰ کشور خارجی به ملت و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفتند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: دنیای استکبار برای کشور ما پرونده‌های زیادی درست کرده، اما در این حادثه بسیاری از کشور‌ها برای همدردی آمدند حتی برخی از کشور‌های که روابط ما با آنان خوب نبود با دیدن شکوه حماسه ملت ایران در تشییع شهدای خدمت، آمدند و تسلیت گفتند.

وی با بیان اینکه روح الهی و معنوی در تشییع شهدای خدمت جلوه گر بود افزود: پیام این تشییع عدم رخوت برای دولتمردان تا استقرار دولت جدید است.

خطیب جمعه قم گفت: تقویت انسجام داخلی و حضور در صحنه‌ها به خصوص در انتخابات پیش رو پیام این تشییع شهدای خدمت بود و باید در انتخابات پیش رو حضور گسترده‌ای داشته باشیم تا اصالت ملت ایران به دنیا شناساندن شود.

وی ادامه داد: قوه مقننه و مجریه در سال آغاز اجرای برنامه هفتم قرار دارند و امید است قوا در امر سرمایه گذاری، تقویت قدرت خرید، ارتقا ارزش پول ملی، حل مسائل داخلی و گسترش ارتباطات کشور‌های خارجی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ۱۵ و ۱۴ خردادماه گفت: ما افتخار داریم که انقلاب توسط امام راحل از قم آغاز شد و در نهضت امام راحل چند نکته مهم باید مورد توجه باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: نسل جدید ما باید به سابقه تاریخی ایران و انقلاب و امام راحل افتخار کند و امام انسان جامع الشرایطی بود که همانند او را نداشتم و تاریخ حوزه و کشور ما چهره‌ای همانند امام راحل را به خود ندیده است.

وی با بیان اینکه امام راحل در انقلاب خود فقط به خدا توکل کرد، افزود: امام همواره به مردم عشق می‌ورزید و به دنبال گروه و جریان خاصی نبود بلکه با متن ملت پیوند داشت و بر ملت اعتماد و تکیه می‌کرد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: امام از یک نظریه کلان در حکومت برخودار بود که از فقه تشییع برخواسته بود و توانست رژیم طاغوت را هدف قرار دهد و در نگاه کلان به آمریکا و اسرائیل ضربه وارد کند.

وی اضافه کرد: اهداف و نهضت ۱۵ خرداد امروز در سطح عالم در حال گسترش است و پرچم عاشورای حسینی در عالم در حال اهتزاز است و امروز در سالروز ارتحال امام و شهادت شهدای ۱۵ خرداد و شهدای خدمت بار دیگر با بزرگان پیمان می‌بندیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به حوادث اخیر در رفح گفت: وای بر کسانی که برظلم بی پایان و نسل کشی و حق کشی اسراییل علیه مظلومان فلسطین چشم بسته اند.

وی اضافه کرد: امروز اگر امت اسلام بیدار بود صف حجاج باید استخوان دشمنان اسلام را خرد می‌کرد و امید داریم استخوان رژیم اشغالگر قدس و مستکبران عالم شکسته شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: زنان و کودکان امروز در غزه در حال به خاک و خون کشیدن هستند و اسراییل می‌گوید با این کار می‌خواهیم حماس را از بین ببریم، مگر حماس را می‌توان از این طریق از بین برد و دنیا قتل عام یک ملت را نگاه می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رژیم اشغالگر قدس موفق به حذف حماس نخواهند شد و محور مقاومت همچنان پیشتاز و سرافراز پیش خواهند رفت و بینی اسراییل را به خاک خواهند مالید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.