با شروع روز‌های گرم سال؛

حیات وحش منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم سیراب شد

معاون محیط زیست طبیعی قم گفت:آبشخور‌های حیات وحش منطقه پلنگ دره که در اثر سیلاب ارتباط آنها با چشمه‌ها و منابع آبی منطقه قطع شده بود،احیا شدند. 

اسماعیل احمدی زاده،معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با فرارسیدن روز‌های گرم سال، نیاز حیات وحش به منابع آبی دوچندان شده و این اداره کل برای تأمین آب مورد نیاز در زیستگاه‌های طبیعی با توجه به خشکسالی‌های گسترده در سنوات گذشته، اقداماتی را به انجام رسانده است. 

 وی با اشاره به تنوع زیستی و وجود گونه‌های مختلف جانوری در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، بر ضرورت حفظ و حراست از این میراث ارزشمند تأکید کرد و گفت: آبشخور‌های این منطقه در سیلاب سال گذشته آسیب‌های جدی دیده بودند و ارتباط آنها با چشمه‌ها و منابع آبی منطقه قطع شده بود،احیا شدند.

احمدی زاده  با بیان اینکه آبشخور‌های منطقه پلنگ دره در یک اقدام منسجم و با حضور جهادی محیط بانان و کارشناسان طبیعی اداره کل کاملا احیاء و مرمت شده است، گفت: بدون تردید مدیریت صحیح منابع آبی در این منطقه، می‌تواند در افزایش تعداد و امنیت گونه‌های جانوری بسیار مؤثر باشد. 

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در پایان با اشاره به تلاش شبانه روزی محیط بانان در حفاظت از طبیعت تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده، منطقه حفاظت شده پلنگ دره، از مناطقی است که طی ۱۵ سال اخیر، آمار حیات وحش در آن روند رو به رشدی داشته است. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار