گفتگوی بلینکن و فیدان درباره پیشنهاد آتش‌بس غزه

وزرای خارجه آمریکا و ترکیه طی تماس تلفنی درباره پیشنهاد آتش‌بس غزه گفتگو کردند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و هاکان فیدان همتای ترک او در تماسی تلفنی در مورد پیشنهاد توافق آتش بس جدید به حماس گفتگو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: آنها درباره مزایای گسترده این توافق برای مردم غزه از جمله سیل گسترده کمک‌های بشردوستانه، بازگشت فلسطینیان به شمال غزه و آغاز بازسازی غزه صحبت کردند. وزیر امور خارجه تاکید کرد که این پیشنهاد به نفع هر دو طرف است. 

بلینکن تاکید کرد که حماس "باید این توافق را بپذیرد و هر کشوری که با حماس رابطه دارد باید آن را برای انجام این کار بدون تاخیر تحت فشار قرار دهد. "

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) جزئیات طرح ۳ مرحله‌ای رژیم اسرائیل برای آتش‌بس که ادعا می‌کند تحویل حماس شده را منتشر کرد. این طرح سه مرحله‌ای شامل آتش‌بس کامل، خروج نیرو‌های اسرائیل از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسرا و تحویل اجساد برخی اسرا، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازلشان در غزه، افزایش کمک‌های انسانی در مرحله اول؛ پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسرای باقی‌مانده، خروج نیرو‌های اسرائیل از غزه در مرحله دوم و طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسرا به خانواده‌هایشان در مرحله سوم است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
دو تا شیاد .شارلاتان .جانی ِکودک کش
از این ملاقات چی بیرون میاید
خدا رحم کنند
آخرین اخبار