سنتکام مدعی حمله هوایی انصارالله شد

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سِنتکام) بامداد جمعه مدعی حمله موشکی و پهپادی انصارالله یمن در دریای سرخ شد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) ادعا کرد که چهار سامانه هوایی بدون سرنشین (UAS) جنبش انصارالله را منهدم و یک سامانه دیگر در دریای سرخ را سرنگون کرده است.

سنتکام افزود که این انصارالله دو موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) شلیک کرد که هیچ تلفات یا خسارت مادی در پی نداشت.

سنتکام در بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی مدعی شد "این حملات تهدیدی قریب الوقوع برای ایالات متحده، نیرو‌های ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه هستند. این اقدام برای حفاظت از آزادی ناوبری و ایمن‌تر کردن آب‌های بین المللی برای ایالات متحده، ائتلاف و کشتی‌های تجاری انجام شد. " 

ارتش یمن در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است و می‌گوید نیرو‌های ارتش این کشور متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیرو‌های ارتش یمن در عین حال تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۰:۱۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
درماندگان تاریخ بشریت که زورشان به یک قواره لباس و یک شمشیر نرسید
آخرین اخبار