یک منتقد سینما:

«آپاراتچی» فیلم بی‌آزاری است

قادری گفت: اگرچه فیلم «آپاراتچی» فیلم بی‌آزاری است، ولی تورج الوند حد بازی را رعایت نکرده و انگار اغلب فیلم‌ها توان رفتن روی پرده سینما را ندارند.

رضا صدیق، تحلیلگر فرهنگ و منتقد سینما در برنامه «هفت» شبکه نمایش، کم بودجه بودن فیلم سینمایی «آپاراتچی» را یکی از مولفه‌های مثبت این فیلم دانست و گفت: «آپاراتچی» تلاش کرده سوژه خود را تعریف کند. تکلیف فیلم با خودش روشن است و سوژه‌ای که انتخاب کرده، خاص و بانمک است. در مجموع «آپاراتچی» فیلم شریفی است، اما می‌توانست بهتر از این باشد. پیرنگ فیلمنامه درست است، ولی خرده داستان‌های کمی دارد. اگر خرده داستان‌های بیشتری داشت، فیلمنامه تنومند و جذاب‌تر می‌شد. چقدر نقش تورج الوند خوب است. حتی سکانس پایان‌بندی که تورج الوند پدرش را کول می‌کند، دوست دارم. این فیلم توانسته لحظات شیرین خلق کند

صدیق ادامه داد: فیلم «آپاراتچی» از کارگردانی‌اش ضربه خورده است. انگار نزدیک به تله فیلم است تا سینما. کارگردان نتوانسته از پس روایت سینمایی قصه بر بیاید. بنابراین، دکوپاژ و میزانسی که کارگردان چیده شده، نزدیک به تله فیلم شده است. 

امیر قادری، منتقد سینما خطاب به صدیق و افخمی گفت: بنظرم آقای الوند حد بازی را رعایت نکرده است. یکی از بزرگترین علتِ وجود کارگردان گذاشتن حد و حدود برای بازی کردن است. باید بازی ایشان از سوی کارگردان کنترل می‌شد. مثلاً یکی از دلایل موفقیت فیلم سینمایی سن پطرزبورگ بازی به اندازه محسن تنابنده بود. او زور نمی‌زد تا بامزه باشد. از طرفی، انگار اغلب فیلم‌ها توان رفتن روی پرده سینما را ندارند. اما در کل «آپاراتچی» فیلم بی‌آزاری است.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار