اختصاص ۳.۳ همت برای فضا‌های آموزشی و تکمیل راه‌های قم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: برای جبران کمبود فضا‌های آموزشی قم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان و برای بهسازی و تکمیل راه‌های استان نیز یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سفر دور دوم رییس‌جمهور شهید به این استان اختصاص‌یافته است.

جواد شاکر آرانی گفت: یکی از چالش‌های مهم استان قم تراکم بالای دانش‌آموزی است که در همین راستا در سفر دور دوم رییس جمهور شهید به قم ۱.۵ همت ویژه ساخت پروژه‌های آموزشی اختصاص یافت.

او ادامه داد: همچنین به‌خاطر موقعیت مواصلاتی استان قم، مساله راه در حوزه جاده‌ای و ریلی از موضوع‌های مهم است که در سفر دوم ۱.۸ همت برای تکمیل و توسعه راه‌های استان اختصاص یافت.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم  گفت: اتمام مسیر پردیسان به کهک و کهک به ورجان، اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری، ۲ بانده شدن جاده قدیم قم تهران و بهسازی راه‌های استان از مهم‌ترین مصوبات سفر دور دوم در حوزه راه‌ها بود.

شاکر آرانی عنوان کرد: تکمیل ورزشگاه ۴ هزار و ۵۰۰ نفری پردیسان نیز از مباحثی بود که در این سفر بر روی آن هم‌اندیشی و منابع خوبی جهت بهره‌برداری از آن مصوب شد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم  با اشاره به حل مشکل اجرایی مونوریل و فرودگاه گفت: تجهیز کارگاه مونوریل قم برای آغاز عملیات اجرایی، الحاق طرح توسعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای تکمیل فرودگاه قم و تامین قطار برای راه‌اندازی مترو، از برکات مهم سفر رییس جمهوری به این استان بود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم  بیان کرد: تمامی مصوبات سفر رییس جمهور شهید به قم در حکم تعهد دولت است و طبق قانون فرقی در جابه‌جایی دولت‌ها در اجرای این مصوبات وجود ندارد.

آیت الله شهید سید ابراهیم رییسی به همراه شماری معاونین و اعضای هیات دولت در دومین سفر استانی طی روز‌های بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ماه سال جاری به استان قم سفر کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.