معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم:

شهرداری قم آماده همکاری با مالکان برای حفظ باغ‌هاست

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم گفت: شهروندان درصورتی‌که در حفظ باغ‌ها تلاش کنند، شهرداری نیز همکاری لازم را دارد.

به نقل از شهرداری قم،مهدی اصفهانیان‌مقدم،معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری قم در جلسه شورای سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، با اشاره به‌ضرورت نگهداری و حفظ باغ‌ها و همکاری با مالکان اظهار کرد: شهروندان درصورتی‌که در حفظ باغ‌ها تلاش کنند، شهرداری نیز در زمینه‌های مختلف ازجمله پیگیری حقابه باغ‌ها، رسیدگی به درختان و کود همکاری لازم را دارد.

وی  با بیان اینکه ما اصراری بر تملک باغ‌های شهری نداریم، بلکه خط قرمز شهرداری قم حفظ باغ‌ها است، افزود: اگر شهروندان خودشان بخواهند از باغ محافظت کنند، آنها را مجبور به فروش نمی‌کنیم.

 معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌های اخیر شهرداری قم از حفظ باغ‌های شهری، تمایل مالکان برای حفظ باغ‌ها بیشتر شده است. 

وی با بیان اهمیت توجه به پیوست فرهنگی و اجتماعی اقدامات سازمان سیما و منظر تصریح کرد: اختصاص ۲۰ درصد سازه‌های تبلیغاتی بک لایت به مسائل فرهنگی ازجمله اقدامات خوب در این زمینه است.

اصفهانیان‌مقدم ادامه داد: المان‌هایی که در سطح مناطق تهیه می‌شود متناسب با موضوعات فرهنگی و هویت شهر مقدس قم است.

 معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر لزوم خلاقیت در تبلیغات شهری گفت: ایده‌های جدید بسیاری می‌توانند در حیطه تبلیغات شهری تحول ایجاد کنند.

وی با اشاره به افزایش سطح فضای سبز شهر قم و افزایش هزینه‌های نگهداری تصریح کرد: کاهش هزینه‌های تمام‌شده در حوزه فضای سبز شهری امری ضروری است که افزایش تولید گل و گیاه در گلخانه‌های مناطق هشت‌گانه یکی از موارد کاهش هزینه‌ها است.

 اصفهانیان‌مقدم عنوان کرد: امیدواریم طرح جامعی از ظرفیت‌های موجود در فضای سبز فراهم کنیم.

 

برچسب ها: شهرداری قم ، باغات قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار