۳۰ درصد معلمان پایه اول ابتدایی مشمول سازماندهی به شیوه نظام دوری خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: حداقل ۳۰ درصد معلمان پایه اول ابتدایی کلاس های مستقل مدارس دولتی شهری و روستایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴مشمول سازماندهی به شیوه نظام دوری می‌شوند.

حبیبی با اشاره به اینکه طرح نظام دوری به عنوان یکی از برنامه‌های دارای اولویت در دستور کار قرار دارد، گفت: در راستای استقرار تدریجی نظام دوری جلسه‌ای پیرامون ضوابط و فرایندهای اجرایی سازماندهی معلمان دوره اول ابتدایی برگزار گردید.

او می‌گوید: فرایند استقرار نظام دوری با سازماندهی بخشی از معلمان کنونی مشغول به خدمت پایه اول ابتدایی در پایه دوم (به همراه دانش آموزان ارتقا یافته خود در محل مدرسه کنونی) در سال تحصیلی ۱۴۰۳_ ۱۴۰۴ آغاز خواهد شد.

به گفته حبیبی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در راستای ارتقای صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای معلمان مشمول نظام دوری، با استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و گروه‌های آموزشی، از تیر ماه سال جاری نسبت به آموزش و توانمندسازی حرفه‌ای معلمان مشمول این طرح اقدام خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: معلمان شرکت کننده در طرح نظام دوری پس از طی چرخه سه ساله سازماندهی به این شیوه، از مزایای مربوط به فرایند جابجایی بین مدارس، مناطق و استان و همچنین سایر امتیازات قانونی برخوردار می‌شوند.

حبیبی ادامه داد: توانمندسازی والدین نیز باید در اجرای این برنامه مورد توجه قرار گیرد، زیرا استفاده از ظرفیت مشارکت والدین، تحقق اهداف تعلیم و تربیت منطبق بر سند تحول بنیادین را تسهیل می کند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته، نظام دوری به صورت آزمایشی در برخی از مدارس استان خوزستان اجرایی شد افزود: در راستای حمایت از آموزگاران شرکت کننده در نظام دوری، ۷۳ بسته‌ زبان آموزی پایه اول به صورت رایگان در اختیار معلمان شرکت کننده در این طرح قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.