خراسان جنوبی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، پیگیر مسائل این حوزه از مرکز کشور نیز باشیم.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه هدف از درمان معتادان جلوگیری از افزایش اعتیاد و کاهش آسیب هاست، گفت: خراسان جنوبی در کنار کشور افغانستان واقع شده که تولید کننده مواد مخدر است، با این وجود اقدامات خوبی برای جلوگیری از افزایش اعتیاد در این استان انجام شده است.

وی افزود: هرچند همه مسئولان مربوطه پای کارند، اما نباید منتظر اختصاص اعتبار از تهران در این خصوص باشیم بلکه باید با بهره گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، پیگیر اعتبارات مرکز هم باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با وجود اینکه رتبه‌هایی در کشور کسب کرده، اما باید دبیرخانه شورا فعال‌تر عمل کند و گزارش اقدامات انجام شده را از هشت کمیته ذیل این شورا مطالبه کند.

وی اظهار کرد: کمیته فرهنگی ذیل شورا با استفاده از حداقل ها، برنامه ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف پیشگیری از اعتیاد را با جدیت دنبال کند، کمیته‌های ذیل این شورا در شهرستان‌ها نیز فعال‌تر شوند و انجام کار‌های فرهنگی را منوط به اعتبار نکنند.

قناعت با اشاره به اینکه برای پیگیری موضوعات استان، تاکنون چهار بار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در تهران دیدار کرده است، گفت: با برگزاری جلسات مختلف باید ادبیات و نگاه مرکز نشینان را به نگاه خود نزدیک کنیم تا کار ما در این زمینه خروجی مناسبی داشته باشد.

وی اظهار کرد: کمیته درمان هم باید بر مراکز درمانی ترک اعتیاد نظارت لازم را داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح یاریگران زندگی در ۳۳۰ روستای استان در حال اجراست، متذکر شد: باید از فرمانداران تداوم انجام کار‌ها خواسته شود تا شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی خوبی در این زمینه باشیم.

قناعت بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و رسانه‌ها برای فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: مراکز درمان نباید فقط در مرکز استان راه اندازی شود حتی اگر متقاضی راه اندازی مراکز ترک اعتیاد در شهرستان‌ها نداشته باشیم، این موضوع باید از طریق کمیته درمان و با همکاری فرمانداران اقدام شود و صدور مجوز فعالیت به شرط ایجاد مرکز درمانی در شهرستان‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.