مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان:

میانگین سن مردان خوزستانی برای ازدواج اول ۲۸ سال است

امانی پور گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۵ هزار ازدواج به ثبت رسید که میانگین سن مردان برای ازدواج اول ۲۸ سال بود.

مصطفی امانی‌پور مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان در همایش جوانی جمعیت که در سالن اجتماعات مجتمع فجر برگزار شد گفت: جمعیت خوزستان تقریبا یک دهم درصد نسبت به پارسال افزایش داشت.

او با بیان اینکه پارسال ۸۸ هزار و ۶۸۱ ولادت در خوزستان به ثبت رسیدند، افزود: نسبت به سال قبل از آن که ۸۸ هزار و ۲۰۳ مورد بود، یک دهم درصد افزایش جمعیت ثبت شد.

آقای امانی پور اضافه کرد: از کل ولادت ها، ۴۵ هزار و ۷۲۳ مورد یعنی ۵۱/۵ درصد پسر و ۴۲ هزار و ۵۵۸ مورد ۴۸/۵ درصد دختر به ثبت رسیدند.

مدیر کل ثبت احوال استان خوزستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تقریبا ۳۵ هزار ۳۴۲ مورد ازدواج در خوزستان به ثبت رسیده که از این تعداد میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده برای نخستین بار در مردان ۲۸ سال و برای زنان ۲۳/۵ سال است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص میزان طلاق در استان خوزستان گفت: پارسال ۱۱ هزار و ۴۳۶ مورد طلاق به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۱ هزار و ۸۴ بوده ۲/۳ درصد کاهش ثبت طلاق به ثبت رسید.

او در خصوص قانون جوانی جمعیت نیز گفت: یک سری اختیارات و تکالیف به دستگاه‌ها اعلام کرده که اگر همه دستگاه ها بر اساس همان وظایف خود را انجام دهند، شاید مشکلات بسیاری از جوانان برطرف گردد و به ازدواج روی بیاورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار