برای اقتصاد کشور نیاز به نیروی جوان داریم/ ما با تهدید جمعیت مواجه هستیم

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: برای رشد اقتصاد کشور به نیروی جوان نیازمندیم در حالی که با این روند جمعیتی با تهدید مواجه هستیم.

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ضمن گرامیداشت روز ۱۵ خرداد گفت: انقلاب اسلامی محصول و مرهون هدایت‌های حضرت امام است که برای استقلال این کشور و برای اینکه ایران ما بر مبنای باورهای دینی و اعتقادات مردم پایه‌ریزی شود و بتواند به پیشرفت و همه آن چیزی که تراز جهانی دارد برسد، تدابیر بلندی داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری با همان نگاه کشور را هدایت می‌کند.

او یکی از مسایل مهم امروز کشور را جمعیت دانست که پایه همه موضوعات است و افزود: اگر بخواهیم در بخش‌های مختلف موفق باشیم، باید جمعیت ما جوان باشد و رهبر انقلاب نیز روی آن بسیار تاکید دارند.

سرتیپ پاسدار شاهوار پور گفت: اینکه کشور ما بخواهد جوان بماند همه باید تلاش کنند و اگر می‌خواهیم میز مدرسه و دانشگاه، سرباز خدمت، کارگر مزرعه و کارخانه و همه سیستم هایی که از سوی انسان هدایت می‌شود، وجود داشته باشد نیاز به نیروی کار جوان دارد.

او بیان کرد: امروز ما با تهدید جدی پیری جمعیت مواجه هستیم که برای آینده بسیار خطرناک است و رهبر انقلاب نیز بر جوانی جمعیت بسیار تاکید دارند و ما نیز امروز همایشی را ترتیب دادیم که تاکید بر ازدواج و افزایش فرزندآوری دارد و سربازان، بسیجیان و پاسداران با آن همت بلندی که دارند باید به فرامین رهبر انقلاب لبیک بگوییم تا تهدید را رفع نماییم.

سرتیپ شاهوار پور ادامه داد: لازمه مقابله با این تهدید بسیج عمومی برای ازدواج و فرزند آوری است و تدابیر آن نیز پیش بینی شود، از جمله ساخت خانه که از سوی دولت در برنامه است و اهدای جهیزیه.

او اضافه کرد: مهارت آموزی و اشتغال نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این جهت است که برای سربازان بسیار ارزشمند است تا پس از خدمت شغل‌ و حرفه‌ای را دست و پا کند.

سردار حسن شاهوار پور گفت: در تلاشیم تا ظرفیت های خود را توسعه دهیم تا دولت خدمتگزار با تعیین رییس جمهور جدید یک اقدام همه جانبه جهشی و تمام عیار برای افزایش جمعیت و جوانی جمعیت صورت بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
مهریه و گرانی سکه
آخرین اخبار