۱۲۸ هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری در سمنان اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: بیش از ۱۲۸ هزار متر مکعب عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در این استان با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیار ریال در دولت سیزدهم ایجاد شد.

جعفرمرادی حقیقی گفت: اجرای عملیات مکانیکی آبخیزداری و آبخوانداری و همچنین کارهای زیستی و بیومکانیکی در حوضه‌های آبخیز راهکاری مناسب برای مدیریت سیلاب ها، جلوگیری وارد آمدن خسارات به تأسیسات، اراضی کشاورزی و مناطق شهری و روستایی است.

وی اضافه کرد: عملیات‌های آبخیزداری موجب کاهش فرسایش خاک، کنترل رسوب، جلوگیری از سیل‌های مخرب، تثبیت و حفظ رطوبت خاک و تقویت پوشش گیاهی می‌شود .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان اظهار کرد: پنج ونیم میلیون هکتار از حوضه‌های آبخیز سمنان مستعد اجرای عملیات آبخیزداری است که در یک میلیون هکتار مطالعات تفضیلی و در ۱۵۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری اجرا شد .

وی ادامه داد: عملیات آبخیزداری د ر۴۶۰ هزار هکتار از حوضه آبخیز سمنان در دست اجرا و در ۳۹۰ هزار هکتار مطالعات تکمیل و در انتظار ساخت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان بیان کرد: اجرای طرح آبخیزداری در ۳۹۰ هزار هکتار دارای طرح تفضیلی با استفاده از ظرفیت مسوولیت اجتماعی و مشارکت مردمی و از محل اعتبارات استانی در دست پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار