مصر فردا میزبان نشست با موضوع بازگشایی گذرگاه رفح خواهد بود

منابع از برگزاری نشستی با حضور مقامات مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص گذرگاه حیاتی رفح در جنوب غزه خبر دادند.

یک منبع بلندپایه مصری که نام او فاش نشده می‌گوید این کشور فردا (یکشنبه) میزبان نشستی با حضور سران مصری، آمریکایی و صهیونیست خواهد بود تا در خصوص بازگشایی گذرگاه مرزی «رفح» صحبت کنند.

به گزارش قاهره نیوز، این منبع به درخواست مصر برای عقب‌نشینی کامل اسرائیل از گذرگاه رفح تاکید کرد و گفت قاهره به همه طرف‌ها اعلام کرده تا زمانی که اسرائیل کنترل طرف فلسطینی گذرگاه را در اختیار داشته باشد، گذرگاه باز نخواهد شد و طرف اسرائیلی مسئول عواقب بسته ماندن آن و وخامت اوضاع انسانی در غزه خواهد بود.

این منبع همچنین خاطرنشان کرد که قاهره در حال انجام تلاش‌های فشرده برای از سرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه است.

اشغالگران صهیونیست هفتم ماه مه وارد شهر رفح شده و گذرگاه آن را که مکانی حیاتی برای ورود کمک‌های بشردوستانه بود، مسدود کردند. از آن زمان تا کنون هیچ کمک بشردوستانه‌ای از این ناحیه وارد غزه نشده و مصر موافقت کرده که به طور موقت از گذرگاه «کرم ابوسالم» کمک ارسال کند. 

گفتنی است، آخرین دور مذاکرات آتش‌بس اوایل ماه مه در قاهره برگزار شد و بدون دستیابی به توافق به پایان رسید. شب گذشته رئیس جمهور آمریکا از طرح جدید آتش‌بس برای غزه پرده برداشت که شامل سه مرحله است و خروج اشغالگران از نواحی پرجمعیت غزه را نیز در بر می‌گیرد. تا کنون برخی مقامات بین‌المللی مثل دبیرکل سازمان ملل و رئیس جمهور فرانسه به این طرح واکنش نشان داده و از آن استقبال کرده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار