مالکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران در دولت سیزدهم در معادلات انرژی جهان جایگاه جدیدی پیدا کرد

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: ایران در معادلات انرژی با کشور‌های همسایه و مخصوصاً در منطقه حرف برای گفتن دارد.

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره میزان فعال شدن دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم گفت: علی‌رغم اینکه با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما دیپلماسی به معنای جامع و کامل آن در تمام بخش‌ها مثل دیپلماسی سیاسی، اقتصادی، انرژی، فرهنگی و ... در دولت سیزدهم مورد توجه جدی رئیس‌جمهور فقید قرار گرفت و با جهش بسیار خوبی در دیپلماسی انرژی و سایر دیپلماسی‌ها و ارتباط با کشور‌های همسایه روبرو شدیم.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور دولت سیزدهم نسبت به توسعه ارتباطات با کشور‌های همسایه بسیار حساس بود و به این مسائل اهمیت فراوانی می‌داد به همین دلیل از ابتدای روی کار آمدن با عمده کشور‌های همسایه و حتی کشور‌های اوراسیا و آمریکای لاتین ارتباطات را برقرار و در زمینه انرژی اقدام به توسعه تجارت نفت و گاز کرد.

مالکی افزود: در طول چند سال دولت شهید رئیسی پروژه‌های نیمه‌تمام نفتی و همچنین کشیدن خطوط لوله گاز بین کشور‌های مختلف سرعت بیشتری گرفت، به‌عنوان مثال فاز ۱۱ پارس جنوبی در این دولت پیش از موعد به بهره‌برداری رسید. یکی از نمونه‌های بارز دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم رفع مشکلات با کشور پاکستان و پرداخت بدهی این کشور بود.

این نماینده مجلس دوازدهم با بیان اینکه خط لوله صلح بین ایران و پاکستان در دولت رئیسی مجدداً آغاز شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد بودیم که یک نوع بازطراحی در تجارت انرژی انجام شد و با این اقدامات در حال حاضر ایران در معادلات انرژی با کشور‌های همسایه و مخصوصاً در منطقه حرف برای گفتن دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم بیان کرد: دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم با توسعه ارتباطات با پاکستان، افغانستان، عراق، جمهوری آذربایجان و عربستان رونق زیادی پیدا کرد و شاهد جهشی شگرف در حوزه دیپلماسی انرژی بودیم. این دیپلماسی انرژی در دولت شهید رئیسی در شرایطی جهش پیدا کرد که تحریم‌ها همچنان پابرجا بود.

مالکی گفت: در راستای توسعه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم شرکای نفتی و گازی بیشتری را برای خود به وجود آوردیم و این مسئله باعث رشد اقتصاد و رونق تولید در کشور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
در سوگ امام مهربانی ها ۳۵ سال گذشت
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
اوخت پولهای این جایگاه جدید را کجا میبرید ؟؟
آخرین اخبار