وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت قم را درمی‌نوردد

کارشناس هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار نارنجی، گفت: امروز و فردا وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک، مناطق مختلف این استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

محمدرضا قاضی گفت: حداکثر سرعت وزش باد امروز به حدود ۷۵ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با توجه به فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک، شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهیم بود.

 کارشناس هواشناسی قم اضافه کرد: این وضعیت در جاده‌ها به ویژه در شرق استان مانند جاده قم - گرمسار ممکن است باعث اختلال در رفت‌وآمد شود.

او ادامه داد: سرعت وزش باد تا فردا صبح ادامه می‌یابد؛ از فردا صبح به تدریج از سرعت کاسته می‌شود و پس‌فردا روز‌های آرامی در پیش داریم.

به گفته قاضی، روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که امیدواریم استان قم را نیز تحت تاثیر قرار دهد؛ بارش حدود یک تا دو میلی متری، کاهش غبارآلودگی و تعدیل هوا از جمله مزایای این سامانه خواهد بود.

 کارشناس هواشناسی قم بیان کرد: حداکثر دمای هوا برای امروز و فردا به ترتیب ۳۷ و ۳۸ و امشب و فرداشب نیز ۲۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

برچسب ها: هواشناسی قم ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار