پیش‌بینی باد شدید و رگبار پراکنده در قم

کارشناس هواشناسی استان قم گفت: از امروز بعدازظهر تا روز چهارشنبه رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید این استان را دربرخواهد گرفت.

محمدرضا قاضی گفت: سامانه بارشی که از نوار شمالی عبور می‌کند تا مرکز کشور از جمله استان قم را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 کارشناس هواشناسی استان قم با بیان این‌که این سامانه رگبار و رعدوبرق را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: امروز بعدازظهر شاهد افزایش ابر در استان خواهیم بود و در ارتفاعات نیز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

قاضی با اشاره به این‌که برای فردا و پس‌فردا تمام استان درگیر این سامانه خواهد شد، ادامه داد: برای پس‌فردا سه‌شنبه وزش باد شدید به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و بارش نیز کمتر از پنج میلی‌متر خواهد بود.

به گفته  کارشناس هواشناسی استان قم، وزش باد در روز چهارشنبه نیز ادامه پیدا می‌کند و با تغییر جریان باد از سمت غربی به شرقی، روز چهارشنبه گرد و خاک بیشتری را در استان شاهد خواهیم بود.

 کارشناس هواشناسی استان قم عنوان کرد: دما نیز طی سه روز آینده به‌صورت مستمر چند درجه افزایش می‌یابد؛ حداکثر دمای استان قم دیروز ۳۹ درجه و امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۴۰، ۳۹ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

برچسب ها: وزش باد ، هواشناسی قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار