کاهش ۵۰درصدی تعرفه خدمات گمرکی کالاهای ورودی به قشم

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از اتخاذ تصمیماتی مبنی بر کاهش ۵۰ درصدی تعرفه خدمات گمرکی کالاهای ورود قطعی به این منطقه خبر داد.

امیرعلی داود  اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های سازمان منطقه آزاد قشم کمک به رونق تولید و تسهیل فرایند تجارت و رونق‌بخشی به این حوزه می‌باشد.

وی افزود: در همین راستا نیز با تصویب هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و با توجه به درخواست بازرگانان و تجار جزیره قشم، در راستای تسهیل فرآیند تجارت، تعرفه خدمات گمرکی کالا‌های ورود قطعی در این منطقه آزاد از ۳ درصد به ۱.۵ درصد کاهش یافت.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین در راستای رونق فعالیت تولیدکنندگان و حمایت از تولید، هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، کاهش تعرفه خدمات زیربنایی از ۰.۱۵ درصد به ۰.۱. درصد را نیز تصویب کرد.

داود تاکید کرد: این تصمیمات هیات مدیره بنا بر درخواست بازرگانان و در راستای تسهیل واردات کالا‌های تجاری و توسعه تجارت در جزیره قشم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با اجرایی شدن این مصوبات هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در طول سال جاری شاهد رونق بیشتر فعالیت بازرگانی و تولید در منطقه آزاد قشم باشیم.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود 

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، دسترسی به کریدور پرواز‌های بین المللی شرق - غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محور‌های اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.