تشکیل ۵۶ هیأت اجرایی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اصفهان

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۵۶ هیأت اجرایی برگزاری انتخابات در ۲۸ شهرستان این استان تشکیل شده است.

 دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان در حاشیه سومین جلسه ستاد انتخابات استان گفت:  باتوجه به اصل ۱۳۱ قانون اساسی مبنی بر اینکه ظرف مدت ۵۰ روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، این فرایند در استان اصفهان نیز آغاز شده است.

مهدی سلیمانی افزود: هفت کمیته در ستاد انتخابات استان برای بخش‌های مختلف پیش‌بینی و احکام مربوطه توسط استاندار اصفهان صادر شده است.

او گفت: هیأت‌های اجرایی در شهرستان‌ها اکنون مشغول نهایی کردن شعب اخذ رأی هستند که با توجه به شرایط آب و هوایی، وسایل سرمایشی نیز برای شعب پیش‌بینی خواهد شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: همچنین نهایی کردن عوامل اجرایی شعب که وظیفه اخذ رأی را برعهده دارند در حال انجام است.

او افزود: فرایند به روزرسانی دستگاه‌های احراز هویت و رفع مشکلات فناوری و پشتیبانی در برخی شعبه‌ها نیز در حال انجام است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای تحقق مشارکت همگانی در انتخابات پیش‌رو؛ تاکنون سه جلسه با هیأت اندیشه‌ورزی تشکیل و با اقشار چهل و چهارگانه‌ای که عضو این نشست هستند، تبادل نظر شده است.

سلیمانی افزود: طبق قانون، هویت رای‌دهندگان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، علاوه بر شناسنامه با کارت ملی هم قابل احراز است.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه آمار رسمی تعداد واجدین شرایط رای دادن بزودی از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد، افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان اصفهان واجد شرایط رأی دادن بودند.

بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری، فرماندار، رییس دادگستری شهرستان، دادستان، نماینده شورای اسلامی شهرستان و رییس ثبت احوال شهرستان بعنوان اعضای حقوقی به همراه هشت نفر منتخب که توسط شماری از معتمدان شهرستان انتخاب می‌شوند، در مجموع هیأت اجرایی ۱۳ نفره انتخابات ریاست جمهوری را در شهرستان‌ها را تشکیل می‌دهند.

بر اساس جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزد‌ها ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ از سوی وزارت کشور منتشر می‌شود، همچنین از ۲۳ خرداد تا ششم تیر به‌مدت ۱۵ روز نامزد‌ها فرصت تبلیغات دارند و از هفت تیر تبلیغات ممنوع خواهد بود.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.