آمریکا خط قرمز خود را پاک کرد، کی‌یف دست به کشتار زد

کی‌یف پس از پاک کردن خط قرمز کاخ سفید درخصوص استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه، توانایی خود در کشتار غیرنظامیان بلگورود را نشان داد.

اوکراین تنها چند ساعت پس از مجوز جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه با سامانه هیمارس HIMARS به بلگورود حمله کرد.  

مجله فوربس در این باره می‌نویسد: «روز جمعه، کاخ سفید خط قرمز خود را پاک کرد». پس از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا به کی‌یف اجازه داد تا از سلاح‌های آمریکایی نه تنها در مناطق جدید روسیه، بلکه در سراسر این کشور استفاده کند، ظرف چند ساعت موشک‌های آن به بلگورود برخورد کردند. در همان شب، ارتش اوکراین تعدادی از موشک‌های هیمارس خود را به سمت شهر ۳۸۴۰۰۰ نفری بلگورود روسیه نشانه رفت.

در عین حال، نویسندگان خاطرنشان کردند که خسارت این حمله هنوز مشخص نیست و مهمتر از آن، آیا آسیبی به تاسیسات نظامی وارد شده یا صرفا غیرنظامیان کشته شده‌اند.  

در همین حال، جان کربی هماهنگ کننده کاخ سفید با خبرنگاران درباره تصمیم بایدن برای اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه صحبت کرد. یک روزنامه‌نگار پرسید چه چیزی می‌تواند باعث شود بایدن «اینگونه تغییر کند» و آیا کاخ سفید از این نمی‌ترسد که این اقدام آمریکا را وارد درگیری مستقیم با روسیه کند؟

کربی در پاسخ اظهار داشت که از همان ابتدای این درگیری، ایالات متحده از تشدید تنش بیم داشت و این نگرانی‌ها به قوت خود باقی است. رئیس‌جمهور گفت که نمی‌خواهد مسئول شروع جنگ جهانی سوم باشد. او گفت: ما به دنبال درگیری با روسیه، یک قدرت هسته‌ای نیستیم.

او گفت: در اوایل ماه مه، اوکراینی‌ها با فشار‌های باورنکردنی روسیه بر خارکف، شهری در شمال اوکراین، نزدیک مرز روسیه، مواجه شدند. آنها خواستار مجوز محدود برای استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده علیه تهدیدی که درست در مرز وجود دارد، شدند؛ بنابراین ما در مورد تأسیسات نظامی، مواضع تیراندازی و موارد مشابه صحبت می‌کنیم، پایگاه‌های لجستیکی که روس‌ها از آنها برای ایجاد نوعی منطقه حائل برای ادامه حملات به خارکف استفاده کردند.

به گفته کربی، بایدن در مورد موضوع استفاده از تسلیحات آمریکایی با یک گروه بین سازمانی صحبت کرد، اطمینان حاصل کرد که او به درستی تمام عواقب این درخواست را درک و سپس آن را تایید کرد.  

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
بایدن الزایمری و پارکینسون میخواهد شکست غزه را با حمله به روسیه جبران کند و
بخودش دلخوشی و سر مستی و بعنوان کارتی در انتخابات پیش رو استفاده کند
و برای خودش اعتبار از دست رفته را باز گرداند .
این هم یک نوع توهم اوست
Iran (Islamic Republic of)
تحریم‌ها علیه روسیه بی اثر بوده است
۰۹:۵۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
تحریم‌ها علیه روسیه بی اثر بوده است
آخرین اخبار