امام خمینی (ره) عزت و هویت از دست رفته مسلمانان را احیا کرد

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اعلام کرد: این بزرگمرد تاریخ عزت و هویت از دست رفته مسلمانان را احیا کرد و قدرت‌های جهانی را به جدی گرفتن نقش جهان اسلام در معادلات بین المللی واداشت.

در بیانیه دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم، آمده است: ۱۴ خرداد، یادآور ارتحال جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «قدس سره الشریف» آن عبد صالح خداست؛ مردی که با عروج ملکوتی ‏اش میلیون‏ها عاشق دلباخته را به سوگ نشاند و هنوز پس از گذشت سالها، داغ فقدانش باقی است.

این بیانیه حاکی است: شخصیتی که با مجاهدتی خستگی‏ ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به ملت‌های جهان معرفی کرد و امروز آثارش را در گوشه گوشه گیتی شاهدیم.

این بیانیه می‌افزاید: بزرگمردی که در عرصه بین‏ المللی با ندای «وحدت اسلامی»، «بیداری اسلامی» را به ارمغان آورد و عزت و هویت از دست رفته مسلمانان را احیا کرد و قدرت‌های جهانی را به جدی گرفتن نقش جهان اسلام در معادلات بین‏ المللی واداشت.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: سالگرد ارتحال ملکوتی این شخصیت بزرگ را که با یوم الله ۱۵ خرداد سرآغاز نهضت اسلامی، قرین است گرامی داشته و به روح بلند امام و پیشتازان عرصه قیام و شهادت در خرداد ۴۲ درود می ‏فرستیم.

این بیانیه می‌افزاید: دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، با تسلیت مجدد شهادت رئیس جمهور انقلابی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهیدان خدمت، آحاد ملت وفادار ایران را به حضور پرشور در مراسم تجلیل از امام بزرگوار و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۴۲ دعوت می‌نماید و امید دارد ملت غیور و هوشیار ایران اسلامی، تحت رهبری ‏های رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت ‏الله العظمی خامنه ‏ای «مد ظله العالی»، با حضور در عرصه‌های مختلف این نظام مردمی، بار دیگر عزت و عظمت خویش را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذارده و دوستان نظام مقدس جمهوری اسلامی را شاد و دشمنان آن را نا امید خواهد کرد و بار دیگر بر عهد خویش در تداوم راه نورانی امام راحل (ره) پای خواهد فشرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار