ویژه‌برنامه سالگرد ارتحال امام در ۱۸ بقعه قم برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف قم گفت: به مناسبت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه عزاداری و بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خردادماه ۱۳۴۲ مردم قم در ۱۸ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری گفت: بر این اساس در همه بقاع متبرکه فضاسازی لازم صورت‌گرفته و صحن و سرای حرم‌های مطهر سیاه‌پوش شده‌است.

مدیرکل اوقاف قم  با بیان اینکه در ۱۸بقعه متبرکه استان قم مراسم عزاداری شامل سخنرانی و مداحی برگزار خواهد شد افزود: این مراسم در بقاع شاخص مانند آستان مقدس و نورانی امامزادگان موسی مبرقع (ع)، سید علی (ع)، علی بن جعفر (ع)، جعفر شهید (ع)، زینب و هاشم (ع)، سید معصوم (ع) و سید جمال (ع) و.. ترتیب خواهد یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم همچنین از اجرای طرح مهر تندرستی شامل ویزیت و داروی درمان رایگان به مناسبت ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهرک مهدیه خبر داد و گفت: این طرح با همکاری بسیج جامعه پزشکی و از محل موقوفات اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: همچنین مقرر شده‌است پنج ایستگاه صلواتی هم در این ایام برپا شده و به زائران و مسافران خدمات مختلفی ارائه دهند.

اسکندری عنوان کرد: ۲ ایستگاه شاخص در مسیر زائران پیش‌بینی شده که شامل ایستگاه امامزادگان ابراهیم و محمد (ع) روبروی مسجد اهل‌البیت (ع) در ورودی شهر قم از سمت تهران و نیز ایستگاه صلواتی امامزاده احمد بن قاسم (ع) روبروی بیت تاریخی امام راحل در میدان روح‌الله است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد:امکان اسکان شبانه یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در شبستان‌ها و حسینیه‌های بقاع متبرکه فراهم شده‌است.

او با بیان اینکه آستان مقدس پنج امامزاده ظرفیت اسکان شبانه زائران را دارند گفت: این حرم‌های مطهر شامل بقاع متبرکه امامزادگان جمال (ع)، سید علی (ع)، جعفر شهید (ع)، سید جعفر (ع) روستای زواریان و پنج امامزاده (ع) است.

اسکندری همچنین از اعزام ۲۰۰ نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه قم به حرم امام راحل برای خدمت‌رسانی در مراسم ویژه ارتحال خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.