اجرای محله‌ای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در مناطق ۲۲گانه

آیین راه‌اندازی خودرو‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر مناطق ۲۲گانه برگزارمی شود.

آیین راه‌اندازی خودرو‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر مناطق ۲۲گانه با حضور محمد امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سید محمد نقیب سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و تنی چند از مدیران ارشد شهری در سالن اشراق این معاونت برگزار شد.

در این مراسم ۲۲ خودروی حامی شهر در اختیار مراکز خدمات اجتماعی مناطق ۲۲گانه قرار گرفت تا طرح‌های ساماندهی آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران از لحاظ زیرساخت با کیفیت بالاتری ادامه پیدا کند و همچنین مقرر شد متناسب با میزان آسیب‌های اجتماعی در مناطق ۲۲گانه از یک تا ۳ خودروی حامی شهر در اختیار مراکز قرار بگیرد.

وجود امکانات دارویی و پزشکی، مددکار ویژه و ضابط قضایی در هر خودرو حامی شهر

محمد امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم گفت: با استعانت به ائمه اطهار موفق شدیم ناوگان خودرویی فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر را نوسازی کنیم و با نگاه منطقه محور بتوانیم با تهیه زیرساخت خودرویی برای مناطق ۲۲گانه کمک کنیم تا ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تهران با قدرت بیشتری به جلو حرکت کند.

توکلی زاده افزود: در هر یک از این خودرو‌های حامی شهر شرایط خوبی فراهم شده و علاوه بر امکانات دارویی و پزشکی، یک مددکار ویژه و یک ضابط قضایی نیز حضور دارند و می‌توانند در هر منطقه‌ای به ساماندهی آسیب‌های اجتماعی بپردازند و زیر نظر سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران این طرح را تا سطح محلات جلو ببرند.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: این زیرساختی که فراهم شده در کنار زیرساخت‌های مراکز دهگانه یاورشهر مسیر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را تکمیل می‌کند و ما را به یک کیفیت بهتر و استاندارد بالاتر رهنمود می‌سازد.

به گزارش شهر، سید محمد نقیب، سرپرست سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران هم در این مراسم گفت: اتفاق بزرگی در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت رقم خورده است و سازمان خدمات و مشارکت اجتماعی موفق شده این چرخه را کامل‌تر کند. به طوری که اکنون همه مناطق ۲۲گانه مجهز به این خودرو‌های حامی شهر هستند و می‌توانند بلافاصله پس از شناسایی آسیب دیدگان اجتماعی آنها را جذب کرده و به مراکز مربوطه سازمان انتقال دهند.

نقیب ادامه داد: شاید پیش از این مشکلاتی وجود داشت و سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی نقش حمایتی را برای مناطق ۲۲گانه ایفا می‌کرد، اما حالا با واگذاری خودرو‌های حامی شهر، خود مناطق می‌توانند نسبت به ساماندهی و جذب مددجویان اقدام کنند. امیدواریم این اقدام به موقع در کنار مراکز یاورشهر بتواند کار را کامل‌تر کند و این اتفاقات خوبی که در مدیریت شهری کنونی رخ داده در حوزه آسیب‌های اجتماعی بتواند به موفقیت برسد. من به تمامی عوامل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی بابت این اتفاق بزرگ تبریک می‌گویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار