محبوبیت مرورگر مایکروسافت اج همچنان در حال افزایش است

سهم مایکروسافت اج در بازار مرورگر‌های دسکتاپ به رشد خود ادامه می‌دهد؛ اما عملکرد آن در بخش موبایل همچنان ضعیف ارزیابی می‌شود.

گزارش می ۲۰۲۴ پلتفرم Statcounter از تغییرات سهم مرورگر‌های دسکتاپ حکایت می‌کند. درحالی‌که گوگل کروم همچنان بیشترین سهم این بازار را در‌اختیار دارد، مایکروسافت اج به بیشترین سهم بازار خود، یعنی ۱۳٫۱۴ درصد دست یافته است که درمقایسه‌با ماه گذشته افزایش ۰٫۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. درمقابل، سهم کروم با روند کاهشی از ۶۵٫۶۵ به ۶۴٫۸۷ درصد رسیده است.

طبق آمار‌های جدید، مایکروسافت همچنان به ادغام هوش مصنوعی با اج ادامه می‌دهد. این شرکت عبارت «مرورگر مبتنی‌بر هوش مصنوعی» را نیز به توضیحات اج در گوگل‌پلی و اپ‌استور اضافه کرده است.

درحالی‌که کروم همچنان پیشتاز بازار مرورگر‌ها است، افزایش سهم اج از رقابت شدید در این حوزه خبر می‌دهد. سافاری اپل با ۸٫۷۹ درصد سهم بازار در جایگاه سوم و پس‌ازآن موزیلا فایرفاکس با سهم ۶٫۶۴ درصد قرار دارند. اپرا نیز با ۳٫۲۳ درصد سهم بازار جمع پنج مرورگر برتر را کامل می‌کند.

نکته‌ جالب اینکه مایکروسافت اج در جلب نظر کاربران روی پلتفرم‌های موبایل با مشکل مواجه شده است. با وجود عملکرد موفق نسخه‌ دسکتاپ اج، نسخه‌ موبایل آن فقط سهم ناچیزی در‌حدود ۰٫۳۴ درصد را در‌اختیار دارد و حتی از سامسونگ اینترنت با سهم ۴٫۴۳ درصد نیز عقب‌تر است.

استقبال‌نکردن کاربران از نسخه‌ موبایل مایکروسافت اج می‌تواند به این موضوع ارتباط داشته باشد که اکثر مدل‌های گوشی سامسونگ از مرورگر پیش‌فرض این شرکت استفاده می‌کنند و پیکسل‌های گوگل نیز کروم را به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار