در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید ویلچرهای کمکی هوشمند برای سالمندان و ناتوانان جسمی

فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت سیستم های کنترل و ناوبری به کمک فناوری های کمکی هوشمند شدند.

میکائیلی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: توانمندسازی سالمندان و افراد دارای معلولیت در انجام امور شخصی خودشان و تامین استقلال فردی آنها مستقیما در پیشگیری از پیری زودهنگام و ارتقای سلامت روحی و جسمی کل اعضای خانواده تاثیر گذار است. این شرکت توسعه فناوری هوشمند در حوزه طراحی، تولید و تعمیر سیستم های درایو و انواع موتورهای DC  به عنوان بک قطب قدرتمند طراحی و تعمیر تخصصی در زمینه سیستم های کنترلی انواع ویلچر برقی، اسکوتر برقی، پله پیما و تجهیزات پژشکی و صنعتی مشابه فعال است.

او افزود:توانمندسازی سالمندان و افراد دارای معلولیت  به سطح محدودیت جسمی و یا ضعف حافظه در این بخش از جامعه نیاز به فناوری‌های کمکی پیشرفته و هوشمند وجود دارد؛ کنترلر‌های ویلچر برقی متصل به تلفن هوشمند از جمله این فناوری‌ها هستند.

میکائیلی بیان کرد: امکان ناوبری ویلچر از طریق صفحه لمسی تلفن هوشمند شخصی، امکان مراقبت از راه دور (Remote Care) و یا پایش وضعیت سلامتی و پزشکی کاربر (Telemedicine و مسیریابی برای بازگشت به خانه، «قابلیت ضد سرقت و شناسایی موقعیت مکانی و دسترسی نرم افزاری به ویلچر در بستر اینترنت و انجام تنظیمات و خدمات فنی از راه دور از سوی مرکز پشتیبانی فنی، امکان ارسال پیام کمک (SOS) توسط کاربر به شماره‌ای خاص از ویژگی‌های این محصول است.

او ادامه داد: این شرکت دانش بنیان فناوری هوشمند حلقه کامل و بومی این سطح از فناوری را در اختیار داشته و راه حل‌های پیشرفته و در دسترس به دور از نگرانی تحریم‌های خارجی برای این جامعه فراهم کرده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این شرکت طی سال‌ها فعالیت و انباشت دانش فنی به عنوان مرکز مادر تخصصی و مرجع بومی سیستم‌های کنترل ویلچر برقی و تجهیزات توانبخشی متحرک در کشور شناخته شده و از سوی «سازمان بهزیستی کل کشور» به عنوان مرجع خدمات تخصصی در این حوزه به تمامی استان‌های کشور معرفی شده است.

او با اشاره به گستره خدمات تخصصی این شرکت گفت: طراحی و تولید سفارشی سازی مشاوره رایگان و تعمیرات تخصصی، ارائه کنترلر‌های خاص برای افراد دارای معلولیت خاص همچون ضایعات نخاعی، گردنی ام اس دیستروفی سی پی و ... منطبق بر میزان محدودیت و توانایی آنها جهت توانمندسازی در استفاده از ویلچر برقی و تامین استقلال فردی.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسی رضایی قلعه
۱۸:۰۷ ۰۱ تير ۱۴۰۳
سلام و عرض ادب و احترام .
از آنجائیکه تعداد زیادی از استفاده کنندگان ویلچر برقی را ضایعه نخاعی ها تشکیل میدهند و خیلی از ویلچر های موجود در بازار دارای ارتفاع نشیمن از زمین بیش از 40سانتیمتر هست و برای این قشر قابل استفاده نیست و یا به سختتی و با کمک همراه باید استفاده کنند .تقاضا مندم درصورت امکان ارتفاع نشیمن قابل تنظیم و حدالاقل 40سانت را درنظر داشته باشید .
خودم هم از قشر ضایع نخاعی شدید هستم. موفق و منصور باشید رضایی قلعه
Spain
علی اقا میر جلیلی
۱۷:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
سلام و سپاس از توجه تان به قشر فعال و کاری دیروز و ناتوان امروز انشاءالله که محتاج خلق نشویم و نشوید
لطفا قیمت هم بدهید
شاد باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
دولت با این چندین میلیون سالمند و زانو دردی و نبودن امکان عمل زانو برا مردم بزودی همه مردم رو ویلچر نشین میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
کارمندان دولتی و از بین معلولان گزینش کنین

چون ما معلولان خیلی بهتر از کارمندان پارتی استخدام شده، کار میکنیم
آخرین اخبار