حجت الاسلام «حاجی صادقی» سخنران راهپیمایی قیام ۱۵ خرداد در قم

حجت الاسلام «حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان راهپیمایی مردم قم در سالروز قیام ۱۵ خرداد سخنرانی می‌کند.

راهپیمایی مردم انقلابی و ولایتمدار قم در سالروز قیام تاریخی و خونین ۱۵ خرداد قمی‌ها در سال ۱۳۴۲ صبح روز سه شنبه از میدان روح الله و از مقابل بیت تاریخی امام راحل به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود.

راهپیمایی گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد مردم قم از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز خواهد شد و راهپیمایان پس از طی مسیر خیابان معلم، چهاراه شهدا و خیابان ارم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت تجمع خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

قیام پانزده خرداد، نهضتی خودجوش و مردمی در قم و برخی از شهر‌های دیگر در اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود.

زمینه‌های سیاسی و اجتماعی و دینی این قیام به دهه ۱۳۳۰ ش و اقدامات تحریک‌آمیز نظام حاکم بازمی‌گردد، اما مهمترین حادثه که منجر به شروع قیام شد، سخنرانی امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم و پخش خبر آن در کشور بود.

امام خمینی (ره) در این سخنرانی به شدت و به صراحت به شاه و اسرائیل حمله کرد، به‌دنبال این سخنرانی، امام خمینی در سحرگاه ۱۵ خرداد در منزل خود در قم دستگیر و به تهران منتقل شد و مردم همان روز در قم و تهران و دیگر شهر‌ها به خیابان‌ها ریختند و قیام پانزده خرداد شکل گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار