برقراری فعالیت‌های نظامی کره‌جنوبی در امتداد مرز کره‌شمالی

در پی تعلیق توافق از سال ۲۰۱۸ بین دو کره، کره‌جنوبی اقدامات نظامی خود در مرز کره‌شمالی را برقرار می‌کند.

وزارت دفاع کره‌جنوبی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تمامی اقدامات نظامی در امتداد مرز کره‌شمالی را که قبلاً بر اساس پیمان بین دو کره ۲۰۱۸ محدود شده بود، بازمی‌گرداند. این توافق تا زمانی که اعتماد متقابل بین دو کشور برقرار نشود، معلق خواهد ماند.

این وزارتخانه گفت: تمام مسئولیت ایجاد این وضعیت بر عهده پیونگ یانگ است و اگر کره‌شمالی باعث تحریکات بیشتر شود، ارتش ما بر اساس موضع دفاع ترکیبی قاطعانه کره جنوبی و آمریکا به شدت پاسخ خواهد داد.

به گفته یک منبع دولتی که خواست نامش فاش نشود، به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای نصب بلندگو‌های ثابت در نزدیکی مرز وجود ندارد، زیرا چنین تصمیمی می‌تواند تنش نظامی در شبه جزیره را افزایش دهد. لی سونگ جون، سخنگوی ستاد مشترک ارتش تاکید کرد که حرکت بعدی سئول به اقدامات کره‌شمالی بستگی دارد.

شورای امنیت ملی کره‌جنوبی تصمیم گرفته است تا زمانی که اعتماد بین سئول و پیونگ یانگ احیا نشود، توافقنامه نظامی بین دو کره در سال ۲۰۱۸ به طور کامل تعلیق شود.

سال گذشته، کره‌جنوبی در واکنش به پرتاب اولین ماهواره شناسایی نظامی کره‌شمالی، تعدادی از موارد توافق نظامی بین دو کره، به ویژه از سرگیری فعالیت‌های اطلاعاتی در منطقه خط مرزی نظامی را به حالت تعلیق درآورد.

در پاسخ، کره‌شمالی اعلام کرد که تمام اقدامات تعلیق شده بر اساس توافقنامه نظامی ۲۰۱۸ با کره‌جنوبی، از جمله استقرار سربازان و تسلیحات در منطقه خط مرزی نظامی را از سر خواهد گرفت.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: کره شمالی ، کره جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار