احداث و بهسازی بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: دولت سیزدهم بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان احداث و یا مرمت و بهسازی کرد.

کلیم الله وثوقی با تشریح اقدامات اداره کل راهداری استان اردبیل در سال‌های اخیر افزود: در کمتر از سه سال اخیر ۳۰۵ کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف این استان احداث و ۵۱۰ کیلومتر نیز مرمت، بهسازی و آسفالت شده است.

او با اشاره به اجرای نهضت آسفالت کردن راه‌های ارتباطی در استان، بیان کرد: در این مدت ۵۴۰ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی استان اجرا شد.

او با بیان اینکه سالانه به طور میانگین ۱۰۰ تا ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف استان احداث می‌شود، ادامه داد: پارسال در استان اردبیل ۲۳۰ کیلومتر راه روستایی احداث و ۱۴۰ کیلومتر نیز آسفالت شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امسال ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در نقاط مختلف استان احداث خواهد شد و عملیات اجرایی آن در برخی شهرستان‌ها آغاز شده است.

 وثوقی در ادامه از خرید ۶۱ دستگاه ماشین آلات راهداری خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۱ دستگاه تحویل گرفته شده و تامین ۵۰ دستگاه ماشین آلات دیگر هم در دست اجرا است.

او اضافه کرد: تامین این ماشین آلات با توجه به عمر بالای ماشین آلات راهداری به ویژه در فصل بارندگی بسیار مهم است، چرا که که میانگین عمر ماشین آلات راهداری استان بیش از ۲۵ سال است.

او حذف ۱۶ نقطه حادثه خیز و پرتصادف در محور‌های مواصلاتی استان، اجرای ۶۸ کیلومتر نیوجرسی و گاردریل، احداث ساختمان راهداری در شهر‌های اردبیل، مشگین شهر، گرمی، راهدار خانه لنگان و پلیس راه محور گرمی - بیله سوار را از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل استان در این مدت عنوان کرد.

وثوقی با بیان اینکه احداث بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است، افزود: احداث و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

 او احداث، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی را یکی از مهم‌ترین مطالبات روستاییان در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: احداث راه‌های روستایی زمینه‌ساز توسعه بخش کشاورزی، اقتصاد روستا و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و حتی مهاجرت معکوس خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: با وجود تمام مشکلات احداث، بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.