تکذیب خبر اعزام بیمار از بیمارستان نظام مافی شوش با آمبولانس بدون کولر به اهواز

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش در این خصوص گفت: اعزام بیمار مذکور با آمبولانس مرکز ۱۱۵ شهرستان که از نظر فنی سالم می باشدو کولرآن مشکلی نداشت؛ صورت گرفت.

 یحیی میثم مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش ضمن همدردی با خانواده بیمار گفت: بیمار از حدود یک سال پیش دچار کاهش سطح کلسیم خون به میزان خطرناکی شده بود و بنابر توصیه های مکرر متخصصین اطفال و داخلی نیازمند دریافت خدمات تحت نظر فوق تخصص کلیه اطفال بود و در چند نوبت برای اعزام ایشان به مراکز فوق تخصصی هماهنگی به عمل آمد که با ممانعت مادر ایشان اعزام لغو گردید. 

میثم می گوید: در دو نوبت با توجه به وضعیت خطرناک ایشان، ممانعت مادر از اعزام کودک ضمن تذکر کلیه مخاطراتی که جان کودک را تهدید می کند، با حضور نیروی انتظامی صورتجلسه گردید و کلیه تصمیمات والدین بیمار با آگاهی از این مخاطرات بوده است.(مستندات پس از موافقت مراجع قانونی قابل انتشار است‌.)

 وی در همین خصوص ادامه می دهد: روز گذشته (یکشنبه،۱۳خردادماه ۱۴۰۳) نیز مجدداً به اطلاع مادر بیمار رسانده شد که کودک وی برای ادامه درمان نیازمند ویزیت فوق تخصص کلیه اطفال می‌باشد و به همین جهت دیالیز ایشان به شب موکول شد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش خاطرنشان می کند: بعد از پایان دیالیز نوبت شب، متاسفانه کودک دچار ایست قلبی تنفسی گردید و تنها با تلاش های مجدانه کادر درمان بیمارستان و بعد از ساعت ها تلاش علائم حیاتی کودک بازگشت و به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد. 

میثم افزود: صبح روز بعد با تلاش کادر درمان یک تخت مراقبت فوق تخصصی اطفال برای ایشان رزرو شد و ایشان آماده اعزام به اهواز شدند و کلیه تدارکات اعزام تا ساعت ۱۱ صبح فراهم شد؛در این ساعت متاسفانه والدین و بستگان بیمار رضایت به اعزام ندادند و اصرار به اعزام بیمار با وسیله شخصی نمودند. 

وی گفت: نهایتاً در ساعت ۱۴ و در اوج گرمای خوزستان رضایت به اعزام دادند و اعزام برای از دست نرفتن تخت فوق تخصصی در لحظه صورت پذیرفت. اعزام با آمبولانس مرکز ۱۱۵ شهرستان که از نظر فنی سالم می باشدو کولرآن مشکلی نداشت؛ صورت گرفت.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش ادامه داد: در هیچ یک از مراحل مراقبت بیمار وی نیاز به سی تی اسکن یا اکوکاردیوگرافی نداشته و کلیه ادعاها در این خصوص کذب می‌باشد و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوش حق پیگیری این مورد را برای خود محفوظ می‌داند.

میثم در پایان ضمن توصیه به پیگیری اخبار از منابع معتبر و مطلع یادآور شد که انتشار جزییات بیشتر و مستندات متقن پرونده این بیمار به شرط حفظ حریم شخصی بیمار و کسب اجازه از مراجع قانونی ذیصلاح انجام خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
باز هم بی سوادی والدین و مقاومت های بی خد و دخالت در امور طبابت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
بنظرتون چرا باید این خبر کذب باشد؟ لطفا دلایل تکذیب رو بفرمایند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
چرا نمیذاشتن بچه اشون رو درمان کنن ؟؟؟
فوقش اگرم از بین میرفت برای بچه های بعدی تجربه طبابت میشد