رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول:

مطالبات حوزه سلامت اولویت اول یا دوم دولت آینده باشد

خسروپناه گفت: بهداشت باید اولویت رئیس جمهور آینده باشد، زیرا در غیر این صورت همه حوزه‌ها متاثر می‌شوند و آسیب می‌بینند.

علیرضا خسروپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به انتظارات حوزه سلامت از رئیس جمهور آینده گفت: حوزه سلامت بسیار گسترده است و ارتباط مهم و تنگاتنگی با حوزه‌های دیگر از جمله حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، امنیت غذایی و گردشگری درمانی دارد.

او با اشاره به تاثیر توسعه بیمارستان‌ها بر اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف افزود: انتظار می‌رود حوزه سلامت اولویت اول یا دوم رئیس جمهور آینده باشد زیرا در غیر این صورت همه حوزه‌ها متاثر می‌شوند و آسیب می‌بینند.

آقای خسرو پناه می‌گوید: در دوران کرونا دیدیم که چگونه سلامت جسمی و روانی و اقتصاد مردم آسیب دید بنابراین اگر حوزه سلامت، اولویت دولت نباشد مردم در حوزه‌های مختلف آسیب می‌بینند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد: انتظار ما این است مطالبات حوزه سلامت اولویت اول و یا دوم دولت آینده باشد. می‌توان به وزارت بهداشت یا حوزه سلامت به گونه‌ای نگاه کرد تا در زمینه ارزآوری برای کشور از طریق گردشگری درمانی، تولید دارو و حتی بحث هسته‌ای نقش داشته باشد یا برعکس به گونه‌ای به این حوزه نگاه کرد که آسیب‌های جدی وارد شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در دولت شهید رئیسی در حوزه‌های مختلف از جمله عدالت‌محوری و توجه به نقاط محروم در حوزه سلامت کار شد و این، اتفاق خاصی بود. شهید رئیسی ۸ بار به خوزستان سفر کرد و به مناطقی مانند احمدفداله رفت که تا قبل از دولت او هیچ وقت حتی معاون وزیر در این مناطق حضور پیدا نکرده بود و اکنون مرکز جامع سلامت این منطقه راه‌اندازی شده است.

او افزود: این نگاه در دانشگاه وجود داشت که توجه خاصی به محرومیت‌زدایی داشته باشیم و خدمات گسترده‌ای در این حوزه ارائه شد به گونه‌ای که ۲۲ هزار خدمت رایگان تخصصی و فوق تخصصی و دندانپزشکی ارائه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: همچنین در کل کشور بیش از ۴ هزار طرح بهداشتی اجرا و بیش از ۳ هزار طرح بهره‌برداری شد. در دزفول هم ۵۰ طرح آغاز شد که ۲۶ مورد از این تعداد در حوزه محرومیت‌زدایی بودند و از بیشتر این طرح‌ها بهره‌برداری شده است.

خسروپناه با تاکید بر لزوم داشتن نگاه جامع به حوزه سلامت در دولت آینده گفت: با توجه به اینکه امنیت غذایی همه حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در دولت سیزدهم برای نخستین بار سند امنیت غذایی در شورای انقلاب فرهنگی رقم خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.