احتمال خشونت در انتخابات آمریکا در حال افزایش است

یک موسسه بین‌المللی اعلام کرد با توجه به شرایطی که آمریکا اکنون در آن به سر می‌برد، احتمال درگیری در انتخابات به شدت بالا رفته است.

یان برمر، بنیانگذار گروه اوراسیا توضیح داد که با نزدیک شدن به نیمه راه تا سال ۲۰۲۴، این گروه ارزیابی خود را از تهدید‌هایی که جهان امروز با آن مواجه است دو برابر کرده است.

براساس گزارش المیادین، برمر گفت: با توجه به اینکه در نتیجه محکومیت جنایی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در هفته گذشته، احتمال خشونت سیاسی افزایش یافته است، زمان وحشتناکی برای انتخابات در آمریکا است.

برمر افزود: اتفاقات بی‌سابقه‌ای در سیاست آمریکا به صورت هفتگی رخ می‌دهد و آمریکایی‌ها به این چیز‌ها عادت می‌کنند. او واشنگتن را قورباغه‌ای در دیگ جوش توصیف و اشاره کرد که این نشانه‌ای از ثبات دموکراسی نیست».

بنیانگذار گروه اوراسیا تعجب نکرد که بسیاری از میلیاردر‌های وال استریت به حمایت از ترامپ، علیرغم وضعیت جدید او به عنوان یک جنایتکار ادامه دادند. او توضیح داد که دلیل این امر این است که آنها احساس می‌کنند ترامپ برای پولشان بهتر است نسبت به جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا.

در مورد غرب آسیا، برمر تاکید کرد که جنگ در غزه همچنان خطر بزرگی است و بر شانس انتخاباتی بایدن تأثیر منفی می‌گذارد و خاطرنشان کرد که این تا حدی به دلیل فشار اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی است. 

در ۳۱ ماه می، هیئت منصفه در ایالت نیویورک آمریکا، ترامپ را در هر ۳۴ اتهام جنایی علیه او در رابطه با جعل سوابق مالی در نیویورک و موارد دیگر مجرم تشخیص داد.

ترامپ در پاسخ به این محکومیت از دادگاه گفت: این یک رسوایی بود. این یک محاکمه تقلبی توسط یک قاضی متخاصم و فاسد بود. حکم واقعی در روز انتخابات، در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ صادر خواهد شد.

متعاقباً، خبرنگار المیادین در واشنگتن تأیید کرد که به نظر نمی‌رسد محکومیت ترامپ بر روحیه رأی دهندگان آمریکایی تأثیر بگذارد و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او از رقیب خود بایدن پیشی گرفته است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۲۰:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
نتانیاهو میخواهد جنگ تا انتخابات آمریکا ادامه دهد تابیدن شکست بخوردترامپ پیروز شود درآن صورت نتانیاهو هم با حمایت ترامپ نجات پیدا میکند
آخرین اخبار