مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی بود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی بود و باعث آگاهی و بیداری آحاد مختلف مردم و تداوم انقلاب شد.

حجت الاسلام مهدی ستوده با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) ۱۵ خرداد را «یوم‌الله» و قیامی قرآنی و اسلامی نامید، گفت: شجاعت و شهادت طلبی مردم در این روز زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ یک روز سرنوشت‌ساز برای ملت ایران بود، اظهار کرد: روشن شدن ماهیت واقعی رژیم پهلوی برای مردم و انسجام بیش از پیش افراد و گروه‌های مخالف رژیم منحوس پهلوی از جمله پیامدهای قیام ۱۵ خرداد بود.

وی بیان کرد: با اینکه قیام مردم در این روز به‌ ظاهر سرکوب شد، اما تأثیرات بلندمدت خود را بر روند اوضاع سیاسی اجتماعی جامعه ایران گذاشت به طوری که باعث حضور گسترده زنان مسلمان در مبارزه با رژیم و همه‌گیرشدن فرهنگ شجاعت و شهادت‌طلبی مردم شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد مردم در سال ۱۳۴۲ نموداری از پیوند معنوی توده‌های مردم مسلمان با مرجعیت دینی بود، اضافه کرد: مردمی بودن، اسلامی بودن و داشتن یک رهبر واحد از جمله ویژگی های این قیام بود.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد اسطوره قدرت ستم‌شاهی را در هم شکست، ادامه داد: در این قیام در واقع بذر جمهوری اسلامی کاشته شد، به گونه‌ای که اگر نهضت و قیام ۱۵ خرداد با آن ابعاد اتفاق نمی افتاد شاید در رسیدن مردم به اهداف مورد نظر تعلل وخللی بوجود می آمد.

وی با اشاره به شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: تبیین ریشه‌ها و علل این قیام، نقش مردم، روحانیت و مرجعیت در این قیام ضروری است، چرا که ۱۵ خرداد نماد دلبستگی و ارادت مردم به روحانیت و مرجعیت شیعه، و پشتیبانی از آنان می‌باشد.

وی افزود: نسل امروز باید با چرایی شکل‌گیری قیام ۱۵ خرداد، پیوند ناگسستنی مردم با روحانیت و مرجعیت شیعه و حضور به موقع در صحنه و تغییر معادله‌ها، مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و اسرائیل خبیث آشنا شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: ۱۴ و ۱۵ خرداد هر سال یادآور بزرگ مردی الهی و مبارزی خستگی‌ناپذیر است که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به عنوان تحول عظیم و رویداد قرن به مدد الهی با تکیه بر اسلام ناب محمدی (ص) و پشتیبانی ملت همیشه در صحنه ایران و بر پایه استقلال و آزادی بنا نهاد و طومار استبداد شاهنشاهی را در هم پیچید.

حجت الاسلام ستوده بیان کرد: با گذشت ۳۵ سال از رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی که این نظام مقدس را بر مبنای اسلام ناب محمدی بنیان نهادند، همواره در جهانی که ظلم و بی عدالتی آن را فراگرفته بویژه ایران اسلامی که هر لحظه مورد تهدید و هجمه‌های دشمنان قرار دارد، آموزه‌های امام خمینی (ره) راهگشاست.

وی اظهار کرد: با وجود فقدان امام راحل، امروز اندیشه و آرمان‌های ناب این بزرگمرد تاریخ، توسط نایب بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای تداوم دارد.

وی بیان کرد: بدون شک ملت بزرگ ایران با پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مصمم تر از قبل در برابر متجاوزان و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار ایستاده و لحظه‌ای کوتاهی نخواهند کرد و بر پیمان وثیق خود با امام راحل خواهند ماند.

برچسب ها: اوقاف ، امور خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.