آنکارا: ترکیه دیگر از غرب دستور نمی‌گیرد

یک مقام در ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد این کشور سیاست مستقلی را دنبال می‌کند و از غرب دستور نمی‌گیرد.

فخرالدین آلتون، رئیس بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه گفت که این کشور دیگر از غرب دستور نمی‌گیرد، بلکه این کشور سیاست مستقلی را دنبال می‌کند.

براساس گزارش آر تی، آلتون روز سه شنبه در سخنانی در آنکارا افزود: ما این را به صراحت و بدون ابهام می‌گوییم: ترکیه که از غرب دستور نمی‌گیرد و می‌تواند سیاست و استراتژی مستقل خود را تدوین کند. امروز ترکیه دیگر یک سیاست مستقل و باثبات را دنبال می‌کند و در منطقه دارای نقش استراتژیک است و در حل مشکلات و مسائل بین المللی نقش مهمی دارد.

به گفته وی، رسانه‌های غربی به فعالیت‌های خود با هدف تخریب ترکیه و لکه دار کردن شهرت آن ادامه می‌دهند. او گفت: اما ما قطعا به مبارزه ادامه خواهیم داد.

این درحالی است که هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه که به چین سفر کرده است، گفت که کشورش خواهان پیوستن به گروه بریکس است. وزیر ترکیه در مصاحبه‌ای که توسط ساوت چاینا مورنینگ پست منتشر شده است، اشاره کرد که این موضوع در نشست وزرای خارجه کشور‌های این گروه در شهر نیژنی نووگورود روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
ببخشید، این بنده خدا از کلمه "دیگر" هم استفاده کرده یا بعداً به خبر اضافه شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
ارواح عمت اردوغان نوکر حلقه بگوش غربی هاست فقط ژست مستقل بودن میگیره سوخت ومواد غذایی رژیم کودک کش را تامین میکنه ولی بزبان مخالف رژیم کودک کش است منافق ریا کار
آخرین اخبار