رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم اعلام کرد؛

برنامه‌های عزاداری شهادت امام جواد (ع) در امامزاده موسی مبرقع(ع)قم

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم از برگزاری ۵ ویژه برنامه به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام در حرم موسی مبرقع فرزند بلافصل آن حضرت خبر داد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین نورالدین صمدانی،رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ویژه برنامه‌های شهادت امام جواد علیه السلام گفت: به مناسبت شهادت نهمین امام شیعیان برنامه‌های مختلفی در امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل جواد الائمه علیه السلام برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم عزاداری شهادت امام جواد علیه السلام روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۲۰:۳۰ در امامزاده موسی مبرقع برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صمدانی عنوان کرد: مراسم پرفیض دعای ندبه نیز صبح روز جمعه در این امامزاده برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه در ظهر روز جمعه نیز مراسم عزاداری در امامزاده موسی مبرقع برگزار می‌شود افزود: غروب شهادت امام جواد علیه السلام نیز از ساعت ۱۷ دسته‌های عزاداری با حضور در صحن این امامزاده به عزاداری خواهند پرداخت.

حرم مطهر امامزادگان موسی مبرقع و چهل اختران (علیهم السلام) در خیابان طالقانی (آذر)، کوی ۵۹ واقع شده و در شب شهادت امام جواد (ع) تا صبح به روی زائران باز خواهد بود.

حضرت موسی مبرقع (ع) فرزند بلافصل امام جواد (ع) و برادر تنی امام هادی (ع) بوده و جزو راویان حدیث و عالمان و فقهای بزرگ عصر به شمار می‌رفتند.

ایشان بیش از ۴۰ سال از عمر با برکت خود را در شهر قم سپری کرده و منشأ خدمات مختلفی بودند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار