آمادگی آمریکا برای بازسازی غزه پس از جنگ

دستیار رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی از آمادگی واشنگتن برای بازسازی غزه پس از جنگ خبر داد.

آمریکا آماده مشارکت در بازسازی نوار غزه پس از پایان جنگ است. این را جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد.

سالیوان گفت: «ایالات متحده آماده است تا در بازسازی منطقه محاصره شده غزه، درکنار کشور‌های عربی و کل جهان مشارکت کند.»

وی همچنین ادعا کرد که واشنگتن از اسرائیل می‌خواهد که «دیدگاهی» از آینده‌ای داشته باشد که در آن نوار غزه منطقه‌ای با ثبات خواهد بود که در آن فلسطینی‌ها محافظت می‌شوند و قادر به دریافت کمک از جمله بازسازی خواهند بود.

در پایان ماه می، تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل پیش بینی کرد که جنگ در نوار غزه حداقل هفت ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

روز جمعه، بایدن از یک طرح سه مرحله‌ای آتش‌بس رونمایی کرد که به عنوان پیشنهاد رژیم اسرائیل مطرح شد. این طرح سه مرحله‌ای شامل آتش‌بس کامل، خروج نیرو‌های این رژیم از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسرا و تحویل اجساد برخی اسرا، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازلشان در غزه، افزایش کمک‌های انسانی در مرحله اول؛ پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسرای باقی‌مانده، خروج نیرو‌های رژیم اسرائیل از غزه در مرحله دوم و طرح عمده برای بازسازی غزه، تحویل اجساد اسرا به خانواده‌هایشان در مرحله سوم است.

با این حال، این پیشنهاد با واکنش برخی از اعضای راست افراطی کابینه رژیم اسرائیل مواجه شده است که بر نتانیاهو فشار می‌آورند تا آن را نپذیرد.

حماس نیز اعلام کرده است از صحنه سیاسی فلسطین هرگز خارج نخواهد شد و در رابطه با طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس و مبادله اسرا نوعی گمراه‌سازی و فریب وجود دارد.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: بازسازی غزه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار