درخواست کامرون از حماس برای پذیرش توافق آتش بس

دیوید کامرون بار دیگر از جنبش حماس خواست تا توافق آتش بس را بپذیرد.

وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای ویدئویی از حماس خواست تا پیشنهاد آتش‌بس رئیس‌جمهور آمریکا را بپذیرد.

 دیوید کامرون در حساب کاربری ایکس خود گفت: اسرائیل با حمایت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اکنون پیشنهاد جدیدی به حماس ارائه کرده است تا اسرا را آزاد کند. من فکر می‌کنم این لحظه مهمی است و باید از آن استفاده کنیم تا به این درگیری پایان دهیم. کامرون گفت: نه فقط اکنون، بلکه برای همیشه.

وی در ادامه ضمن بیان اظهارات جانبدارانه از رژیم صهیونیستی مدعی شد: واضح است که غزه نمی‌تواند توسط حماس اداره شود و اسرائیل به تضمین‌هایی برای امنیت خود نیاز دارد. اما این نیز واضح است که ما باید از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت کنیم و پارامتر‌هایی را برای اینکه یک کشور فلسطینی چگونه خواهد بود، تعیین کنیم.»

وزیر دفاع هلند خواستار توقف فوری عملیات رفح شد

کجسا اولونگرن به الجزیره گفت: «حمله در رفح باید فوراً متوقف شود و باید فوراً آتش‌بس برقرار شود».

اولونگرن که از سنگاپور با الجزیره صحبت می‌کرد، گفت: «من فکر می‌کنم برنامه‌هایی که در حال حاضر روی میز هستند و توسط بایدن پیشنهاد شده‌اند، مبنایی هستند برای آنچه که لازم است.»

اولونگرن افزود که جنگ غزه از طریق "راه حل نظامی" قابل حل نیست.

او گفت: «جنگ نمی‌تواند به این شکل ادامه یابد. این باید متوقف شود و ما باید راه حل دو دولتی را پیش ببریم.»

وزیر دفاع هلند

این اظهارات در حالی مطرح شد که حماس از پیشنهاد بایدن استقبال کرد، اما پیام‌های متفاوتی از سوی اسرائیل منتشر شد و نتانیاهو در آنجا گفت که بدون «نابودی» گروه مسلح فلسطینی، آتش‌بس دائمی وجود نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) جزئیات طرح ۳ مرحله‌ای رژیم اسرائیل برای آتش‌بس که ادعا می‌کند تحویل حماس شده را منتشر کرد. این طرح سه مرحله‌ای شامل آتش‌بس کامل، خروج نیرو‌های اسرائیل از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسرا و تحویل اجساد برخی اسرا، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازلشان در غزه، افزایش کمک‌های انسانی در مرحله اول؛ پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسرای باقی‌مانده، خروج نیرو‌های اسرائیل از غزه در مرحله دوم و طرح عمده برای بازسازی غزه، تحویل اجساد اسرا به خانواده‌هایشان در مرحله سوم است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار